Producent Ali Emek vysvětluje: „Expeditions: Viking má větvený systém dialogů, který reaguje na hráčské volby. Původně jsme čekali, že počet slov ve scénáři bude mít 200 tisíc slov, ale nakonec jsme se rozhodli jej rozšířit o dalších 80 tisíc. To poskytne hráčům víc možností a voleb během postupu příběhem.“
Více času se promítlo i do lokalizace, kdy hra kromě angličtiny vyjde i v němčině, ruštině, polštině a francouzštině. Navíc měli větší prostor pro testování jednotlivých herních prvků. „Naši testeři z poslední uzavřené bety nám poskytli spoustu užitečných postřehů, a posun vydání nám umožní v posledních týdnech pracovat na chybách, které hráči při betatestu nahlásili.“
zdroj: Archiv
Základem Expeditions: Viking jsou pořád tahové souboje a správa posádky. Nicméně, tentokrát se podíváte jako vikinský válečník a velitel kromě Skandinávie také do Anglie, kterou můžete plenit, drancovat, nebo s ní prostě jen obchodovat. To je jen na vás. Stejně důležité jako souboje jsou právě i rozhovory – ostatně, mluvit půjde i během bitvy, a pokud máte dost vysoké některé vlastnosti, můžete získat nečekaného spojence či přímo trvalého člena bandy, kteří by měli být vlastně tím nejdůležitějším.
Každý bojovník a společník má vlastní osobnost, což ovlivní váš vztah k nim. K většině vašich následovníků se váží i nepovinné příběhové úkoly, které je možné plnit, a posilovat jak váš vztah s danými hrdiny, ale třeba i jejich schopnosti. Počítejte ale s tím, že každý z nich má určitý systém morálních hodnot, a pokud se s nimi vaše činy neslučují, mohou vám dát vale.
Kromě správy vaší nájezdnické (či obchodní) bandy se musíte starat i o svou vesnici v Dánsku, která vám bude sloužit jako zimní základna. Důležitější se ale zdají být výlety do Anglie, kde dojde nejen na boj, ale právě i na vyjednávání. Frakcí je zde mnoho a vy můžete jít na ruku třeba Piktům, což vám ale znepřátelí Northumbrii apod. Prostě, Expedition: Viking vypadá jako vylepšená, propracovanější a nefunkčních prvků zbavená verze Conquistadora.