Valve pracuje třech velkých hrách pro virtuální realitu
zdroj: tisková zpráva

Valve pracuje třech velkých hrách pro virtuální realitu

13. 2. 2017 13:37 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Problém současných systémů virtuální reality jsou (kromě mnoha jiných) hry, respektive jejich nedostatek. S výjimkou Resident Evil 7 je problém najít titul, který by ukázal, že pořízení VR systému má smysl a poskytne vám spousty hodin zábavy. Většinou jde o hříčky a krátké experimenty. To chce změnit Valve, která se dle slov Gabea Newella pustila do vývoje tří her pro virtuální realitu.

Newell zdůraznil, že jde o trojici plnohodnotných her a ne žádné experimenty. Zatím samozřejmě neřekl, o co půjde, ale podělil se o informaci, že stojí jak na Source 2 enginu, tak i Unity. Důvod, proč se Valve pustili do tohoto vývoje je jasný a popisuji ho v prvním odstavci. Klíč k prolomení vlažného přijetí současných titulů na VR a tedy i samotného VR podle něj tkví v tvorbě odlišného obsahu, než se doposud dělo.

Prostě, VR hry musí nabídnout něco, co jinde nenajdete, a to rozhodně nejsou nemotorné předělávky tradičních titulů. „Jednou z prvních věcí, které jsme udělali, bylo přepracování Half-Life 2 a Team Fortress do VR a byla to novinka. Šlo o milník, ale pro vývojáře, pro spotřebitele na tom není nic lákavého, stejně jako si nikdo nekoupí VR systém, aby se na něm díval na filmy“.

Prostě a jednoduše, VR musí nabízet zcela odlišné a unikátní zážitky a obsah. Ne předělat normální hry do VR, případně kopírovat zažité koncepty žánrů. „Musíme rozšířit záběr toho, co dokážeme udělat,“ vysvětluje Newell. Jen se připravte na to, že budete potřebovat špičkové a tedy drahé VR systémy. Valve nemá zájem o levné systémy, které jsou hardwarově limitované. Pokud mají jejich tituly opravdu udělat skok v rámci toho, jak vypadá VR hra, pak Valve využijí co nejlepší systém.

Podle Newella nezlepší situaci VR výrazné zlevnění systémů, pokud bude obsah takový, jaký je teď. Nejprve je třeba vytvořit obsah, který vůbec ukáže, že stojí za to si VR pořídit. „Jakmile máte něco, co nadchne miliony lidí, teprve tehdy se můžete začít starat o zlevňování.“ Ostatně, vývoj hardwaru pro VR se dle Newella nezastavuje. Podle něj se do dvou let dostaneme ze současného „low-res“ stádia displejů do „hi-res,“ protože právě technologie displejů pro VR patří dnes k těm, kde dochází k největším skokům ve vývoji.

Nejnovější články