Funguje to trošku jako v budovatelských strategiích typu SimCity. Zvolíte typ budovy, který má být na daném místě postaven – obytnou, zemědělskou, průmyslovou a tak podobně. Jakmile si vyberete, přijde človíček a začne se stavěním. Postupně stluče dohromady kusy dříví a plechu, a je vystaráno. Jako bonus dochází u každého obydlí k uplatnění prvku náhody, takže žádné dvě stavby by neměly vypadat úplně stejně.

A to pořád ještě není všechno. V původní hře se sídliště postupem času vůbec neměnila, pokud jste ruku k dílu nepřiložili sami. Osadníci v Sim Settlements jsou ovšem poněkud ambicióznější a samostatnější, a tak si během vašich dobrodružství v poušti klidně přistaví nové patro či si svůj baráček vylepší nějak jinak – samozřejmě pouze v případě, že pro to panují vhodné podmínky. V městě plném zoufalých nešťastníků výškové budovy určitě nevyrostou.

Tenhle mod určitě si určitě najde svoje příznivce, ale taky odpůrce – mnoha lidem přece jen vyhovuje právě fakt, že si můžou městečka vystavět přesně tak, jak sami chtějí, a špetka mikromanagementu je pro ně tou správnou přílohou k hlavnímu chodu, střílení mutantů do hlavy. Každopádně je skvělé, že existuje možnost, jak si Fallout 4 zase trošku osvěžit, zvlášť když mod přidává i další drobné úpravy, jako například rozšíření potřeb osadníků a přepracované sídlištní odměny. Sláva komunitě, sláva kinngathovi! Sim Settlements je dostupný na Nexus Mods a během čtrnácti dnů prý vyjde také na Xbox One.