Afghanistan '11 tak nebude klasická hexová tahovka, kde jen táhnete jednotkami po mapě a drtíte nepřítele. Jelikož bojujete proti nepravidelné armádě, musíte tomu přizpůsobit taktiku a především, hra tomu přizpůsobuje obsah misí. Během svých akcí musíte brát ohled na civilisty, protože vybombardovaná vesnice spíš poskytne pomoc Talibanu.
Stejně tak samotné boje budou specifické kvůli terénu, který hraje svou roli. Pokud pomocí dronu najdete nepřátelské jednotky v horské oblasti, nejtradičnější reakcí je vyslat letecké síly a místo vybombardovat. Nicméně tím nepostihnete všechny nepřátele. Vaši pěchotu i leteckou podporu ohrožují improvizované nálože, jednoduché, ale efektivní rakety a každá hlídka mlže snadno padnout do pasti.
zdroj: Archiv
Afghanistan '11 je de facto dlouhodobé tažení, v němž musíte zemi obnovit a zlikvidovat odpor Talibanu. S každým mrtvým civilistou ztrácíte podporu místních obyvatel, s každým mrtvým americkým (a nebo afghánským, protože pod kontrolu dostanete i místní armádu) vojákem klesá morálka i podpora vaší misi ve Washingtonu. Mezi vaši práci bude patřit i budování civilní infrastruktury, distribuce humanitární pomoci OSN atd. Stejně pro oslabení Talibanu budete muset likvidovat opiová pole, která slouží jako zdroj financí.
Jak vidíte, Afghanistan '11 není tradiční válečná strategie na hexové mapě. Pokud se podaří všechny tyto prvky zakomponovat do jednoho celku, může se ze hry vyklubat velmi příjemné překvapení. Hru od týmu Every Single Soldier vydá 23. března kdo jiný, než Slitherine.