Tvůrce Alone in the Dark připravuje survival horor 2Dark
zdroj: tisková zpráva

Tvůrce Alone in the Dark připravuje survival horor 2Dark

20. 10. 2014 16:50 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Když Pavel s Honzou nedávno v retro gamesplayi hráli Little Big Adventure, přirozeně jsem v té souvislosti hledal informace o současných aktivitách Frédéricka Raynala, který má společně s kolegy na svědomí nejenom oba dva díly LBA, ale též Alone in the Dark. Wikipedia mě však zklamala nedostatkem aktuálních informací a zároveň mě odradila od dalšího pátráni. A byla to chyba! Kdybych totiž nebyl líný (doplňte sami), dobral bych se k hororové akční adventuře 2Dark, kterou Raynal a spol. ze studia Gloomywood oznámili už v srpnu. Naštěstí konkrétní informace o 2Dark vydali tvůrci až dnes, u příležitosti startu crowdfundingové kampaně na Ulule. Mám tedy šanci předchozí chybu napravit a 2Dark vám představit, což se právě děje.

Základem 2Dark je tma, kterou žádný bůh neodstranil. Naopak zdejší tmu zabydleli šílení vrahové v čele s prasečím hrdlořezem Fredem. Hráč se jako pan Smith tmou prodírá, dokáže osvětlit jen malou oblast okolo sebe a snaží se zachránit nebohá dítka. Sbírá při tom předměty, které zároveň používá, likviduje nepřátele, ale ideálně se jim snaží vyhýbat a v neposlední řadě se stará o dítka. Stejně jako lumíkům vydává Smith dětem příkazy, aby stály, následovaly ho nebo byly potichu.

2Dark sice obsahuje náznaky příběhu, ale hlavní scénář si má psát každý hráč během hraní, respektive během opakovaného hraní. Hra obsahuje řadu levelů, které by měli hráči chtít absolvovat (všechno projít, posbírat děti, porazit minibosse i hlavního bosse) kvůli dosažení maximálního skóre. Něco podobného ale není podle Raynala jednoduché, protože k dosažení všech bodů musí hráči zachránit všechny děti a sám musí levely absolvovat bez jediného škrábance.

Stylovou audiovizuální prezentaci 2Dark si můžete prohlédnout sami na záběrech úvodního videa, které upozorňuje nejenom na význam světla, ale též zvuků. Šramot ve tmě hra vizuálně naznačuje, ale hráč dopředu netuší, jestli jde o dítě, které chce zachránit, nebo o nepřítele. Postupné a opatrné zjišťování, co se vlastně ve tmě skrývá, má být součástí zážitku, který se na první pohled jeví jako vizuálně zajímavý a herně netradiční. Dojem samozřejmě nic nevypovídá o potenciální zábavnosti hry, ale když jde o výtvor Frédéricka Raynala, šance na vysokou míru zábavnosti jsou veliké.

Gloomywood vybírají peníze na další vývoj hry na francouzském crowdfundingovém portálu Ulule, kde stihli za necelý den vybrat z požadovaných 30 tisíc euro 13 % (v době psaní), což je slibné. Můžete se klidně přidat a vybrat si jednu z mnoha variant příspěvku, nebo počkat na dokončení hry, případně předpokládaný prodej nedokončené verze v rámci early access na Steamu. Alfa verze hry by měla být dostupná v únoru, beta verze příští rok v létě a hotovou hru plánují tvůrci vydat na podzim či na konci roku 2015. Tak co říkáte? Little Big Adventure 3 to sice není, ale za mě dobrý. Však já si na LBA3 klidně počkám, času mám dost...

Nejnovější články