Tvůrci 80 Days přestavují grafickou novelu a adventuru v otevřeném světě Heaven’s Vault
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci 80 Days přestavují grafickou novelu a adventuru v otevřeném světě Heaven’s Vault

2. 3. 2017 17:09 | Novinky | autor: Adam Homola |

Tvůrci povedené netradičního textového dobrodružství ve stylu gamebooků 80 Days (recenze) oznámili nový a podobně nestandardní adventurní projekt – Heaven’s Vault. Jde částečně o adventuru ve velkém otevřeném světě a částečně grafickou novelu stojící na plejádě propracovaných postav.

Heaven’s Vault se odehrává v budoucnosti v systému Nebula. Tam najdete obrovskou síť řek tekoucích od jednoho měsíce k druhému, přelévající vodu i vzduch mezi roztroušenými shluky civilizace. Nikdo neví, jak Nebula vznikla a nikdo neví, jak zanikne.

Pak na scénu nastoupí hlavní hrdinka Aliya „El“ Elasra, která to společně se svým robotickým asistentem Six zjistí. Někde v ruinách starých světů Nebuly totiž leží pravda, která změní budoucnost. Cesta k ní vede jak přes řeky hvězdné záře, tak skrze překlady dávno ztracených jazyků a nezbytné prozkoumávání starověkých ruin.

Vývojáři ze studia inkle sází na svébytný vizuální styl založený na ručně kreslených scénách, na otevřeném světě a na svobodě volby. Prý můžete být zloděj, průzkumník, detektiv, nebo třeba ochránce, jak oznámili vývojáři na webu.

Vaše rozhodnutí byste ale neměli brát na lehkou váhu, protože postavy si budou pamatovat všechno co jste jim řekli a podobně bude záležet i na vašich činech. Zajímavé jsou také inspirace tvůrců, kteří jako by si chtěli vyzobat z ostatních povedených her jen to nejlepší a celé to namixovat tak, aby jim to do světa Heaven’s Vault sedlo.

Heaven's Vault zdroj: tisková zpráva

Jako své největší zdroje inspirace vývojáři z inkle jmenuje Hvězdnou bránu a Indiana Jonese, nebo knihy Raymonda Chandlera a Gene Wolfea. Pokukují ale také po grafických novelách Möebius a Hergé, nebo islámském umění, architektuře a kaligrafii. Z herních inspirací pak jmenuje vypravěčství v reálném čase z The Last Express, postavy a umělecký styl The Bannger Saga, zpracování otevřeného světa v Shadow of the Colossus, Firewatch a Zaklínač 3 a nakonec třeba i způsob řešení puzzlů z The Witness.

Pro překlad zapomenutých jazyků slouží tvůrcům jako vzor zase stará klasika Infidel z roku 1983 od Infocomu. Inkle si tak ukousli nejspíš nemalé sousto, ale minimálně v případě 80 Days dokázali, že šikovní jsou. Heaven’s Vault ještě datum vydání nemá. Konkrétní platformy také neznáme, ale víme jen, že se počítá s PC, mobilními zařízeními a konzolemi.

Nejnovější články