Alone in the Dark: Illumination je kooperativní akce, co se marně odkazuje na původní survival horor
zdroj: tisková zpráva

Alone in the Dark: Illumination je kooperativní akce, co se marně odkazuje na původní survival horor

1. 9. 2014 20:23 | Preview | autor: Petr Poláček |

Opírat se při oznámení nového titulu v rámci známé série o původní hry, které sérii skutečně proslavily, je vždycky ošidné. Možná jde o logickou reakci z hlediska PR či marketingu, ale často pak dochází k absurdním situacím, když se člověk zaměří na samotné hry. Stejně jako v případě, kdy se nedávno oznámená hra Alone in the Dark: Illumination neustále odkazuje na Alone in the Dark z roku 1992, přičemž obě hry mají, zcela absurdně, společné spíš jenom název. O kvalitách nového AitD to samozřejmě nic nevypovídá, ale stejně...

Absurditu vidím zejména v tom, že v Alone in the Dark: Illumination neřešíte prastaré zlo v jakémsi opuštěném městečku sami, nýbrž ve čtyřech. Jde o kooperativní akční horor, takže „Sám ve tmě“ je zkrátka hloupost.

Dále je na pováženou zmíněné srovnání s původním titulem. AitD byla spíše hororová adventura s akčními prvky, zatímco AitD: Illumination se dle dostupných informací profiluje jako převážně akční horor. O adventurních prvcích neříká tiskovka nebo homepage ani slovo. Naopak se v textu od vydavatele z Atari přímo praví: „Abyste přežili, musíte se probojovat náročnými úkoly v dynamickém prostředí, které je plné krvelačných zrůd. Úkolem je zbavit opuštěné město mysteriózní kletby Temnoty a osvobodit zbylé tři hratelné postavy včetně lovce, čarodějky, inženýra a kněze, přičemž každý z nich disponuje odlišnými schopnostmi a používá jiné zbraně.“

zdroj: Vlastní

Jestli nejde o popisek čistě akční hry, dám svému psovi na „hraní“ stále funkční Amigu. Ostatně homepage tvrdí, že hráče čeká při hraní AitD: Illumination „osvěžující akční survival horor, co si jistě vydobude své právoplatné místo v historii série Alone in the Dark.“ No budiž...

Návaznost na sérii Alone in the Dark je tedy v nové hře prakticky nulová (vsaďme se, že během hry narazíme na hrobeček Edwarda Carnbyho, jakože „mrk, mrk na fanoušky“), což ale neznamená, že půjde o špatnou akční hororovku. Z krátké videoukázky nebo z obrázků člověk samozřejmě nic nevykouká, ale dokud hra nevyjde, je možné všechno.

Hlavně odvážné fanoušky akčních hororovek čekají čtyři kampaně v několika odlišných prostředích od města až po doly, které lze v rámci kooperace absolvovat za čtyři zmíněné postavy, což by teoreticky mělo přinést pokaždé odlišný zážitek.

Homepage ani tiskovka se nezmiňují, jestli je Illumination čistě multiplayerová hra, ale předpokládám, že když nebudou po ruce živí hráči-kamarádi, zaskočí za ně umělá inteligence. Významnou roli by ve hře mělo hrát světlo, které zraní nepřátele a v případě potřeby vytvoří bezpečnou zónu, opět jen přepokládám, že pro nějaký vypečený auto-heal. Jenom hádám.

Parta čtyř hrdinů má klasické složení po vzoru Left 4 Dead, nicméně hlavním postavou je lovec bez jména, o kterém se homepage vyjadřuje jako o přímém potomku Edwarda Carnbyho (Aha!). Všechny případy svého předchůdce má náš lovec najeté nazpaměť, byl to ostatně jeho mentor při boji s Temnotou. Jenže zatímco původní Carnby používal spíše mozek než svaly, moderní „Carnby“ drží v ruce AK47, M4, P90 a plamenomet. Nu což, časy se mění, dneska je rychlá doba, je lepší všechno řešit přímo.

Návaznost na původní titul se tvůrci snaží, lámaně a přes několik sličných dámských kolen, najít i v případě čarodějky – další hratelné postavy. Opět bezejmenná čarodějka je pravnučkou Emily Hartwoodoové, postavy známé rovněž z první AitD hry. A protože zbytek životopisu novodobé čarodějky je vata (je hodná, chce chránit druhé atd.), zmíním jenom, že používá v boji Colt, umí si na nepřítele posvítit bleskem, dokáže nepřátelům zamotat hlavu a snad i vyvolat bleskovou příšeru.

Kněz se snad ani nepokouší tvrdit, že má něco společného s původní AitD hrou, a protože zbraň nepoužívá, spoléhá se jen na slovo Boží, proměněné v kouzla typu Nebe a peklo, Oslepující boží světlo nebo Očista hříšníků. Jako kdybyste projeli názvy alb black a death metalových kapel za poslední měsíc.

Nejméně tradiční členem party bude bezejmenná inženýrka, která se do AitD loru zdánlivě moc hodí, ale možná to dopadne přesně opačně. V boji používá Berettu, brokárnu a „Teslovu kometu“, jinak ale zjevně zvládne vyrobit různě užitečné hračky ze zdánlivě nekompatibilních součástek. Zkrátka MacGyver s hezkým obličejem.

A protože zápletka AitD: Illumination je naprosto obyčejná (po nehodě v dolech zůstává město Lorwirch opuštěné a Temnota zde provádí opravdu divné kejkle) a zmíněná inspirace příběhy H. P. Lovecraft je zjevný reklamní trik, zmíním už jen, že hra běží na Unreal Engine 4 a vyjde letos na podzim ve verzi pro PC.

Nejnovější články