Česká duchařina Ghost Theory se vrací na Kickstarter s upraveným projektem
zdroj: tisková zpráva

Česká duchařina Ghost Theory se vrací na Kickstarter s upraveným projektem

15. 4. 2016 16:05 | Preview | autor: Adam Homola |

Heslo „znovu a lépe,“ kterým Petr naposled otevíral článek o Ghost Theory, se vývojářům z Dreadlocks začíná pomalu naplňovat. Jejich hororová first person adventura se po nedávném neúspěchu vrátila na Kickstarter s trochu jinou koncepcí. Důraz na virtuální realitu se rozplynul jako pára nad hrncem a do pozadí ustoupily i reálné lokace. Hlavní je nyní především herní obsah.

Z tohoto hlediska leží na stole prakticky stejná nabídka jako minule. Tedy singleplayerové prozkoumávání skutečných míst, ve kterých straší, z pohledu vlastních očí. Namísto střílení či jakékoliv akce tady budete primárně prozkoumávat prostředí a případně se pokradmu plížit. Hra by měla vyjít na PC, Mac, Linux, PlayStation 4 a Xbox One v září příštího roku s tím, že podpora VR zůstává i nadále.

Duchům se ale nebudete jen vyhýbat, hlavní bude jejich lov. K tomu vám poslouží dar jasnozřivosti a široká škála speciálního vybavení. Každá z misí by měla být do jisté míry uzavřeným sandboxem, jehož jednotlivé prvky se vám odhalují postupně. Duchové na vás také jen tak nevyskočí, většinou totiž nebudou vůbec reagovat. Je pak na vás, abyste zjistili jak je „vylákat“ a pak polapit.

Základní verze hry nebude obsahovat mnoho RPG prvků. Pokud se vývojáři dostanou na 148 tisíc liber, chtějí hru trochou RPG okořenit. To úzce souvisí s univerzitou, na kterou se vrátíte po každé úspěšně splněné misi. Na univerzitě na vás totiž čekají výsledky, vzorky, vědci, výzkumníci a hlavně výroba nových druhů vybavení.

V době psaní textu mají Dreadlocks přislíbených 12 000 liber. K úspěšnému dokončení Kickstarteru je potřeba 50 000 liber, ale do konce kampaně zbývá ještě 28 dnů. Na rozdíl od předchozího Kickstarteru vypadá ten aktuální životaschopně už od začátku. Pokud se (oprávněně) ptáte, jaký je rozdíl mezi předchozí a stávající verzí hry, když najednou „stačí“ o polovinu méně peněz, dostanete od Dreadlocks jednoduchou odpověď.

Ghost Theory stojí mnohem víc, než 50 000 liber. Peníze z případně úspěšného Kickstarteru tak sice na vývoj hry samozřejmě půjdou, ale z popisku kampaně to zní tak, že hlavním sponzorem vývoje je Dex. Respektive jeho konzolová verze. Tvůrci tak potřebují jen přečkat období, než se na firemním účtu objeví peníze z konzolové verze Dexe a to nebude dřív, než ve třetím kvartále tohoto roku.

Ghost Theory zdroj: tisková zpráva

Do té doby musí studio vývoj Ghost Theory z něčeho financovat a tady přichází na scénu právě aktuální Kickstarter. Díky němu projekt „přežije“ do třetího kvartálu a pak ho zafinancuje konzolový Dex. Otázkou je, zda má studio připraveno nějaký záložní plán v případě, kdy by crowdfunding vyšel jen tak tak a Dex se na konzolích nijak zvlášť dobře neprodával?

Vznikne pak Ghost Theory ve stále stejné podobně a pokud ano, z jakých peněz? To jsou v tuto chvíli ryze teoretické otázky. Kampaň má na Kickstarteru zatím dobře nakročeno.

Nejnovější články