Elusive Targets
První velkou součástí "živého" Hitmana je mód Elusive Targets. Jde o kontrakty dostupné po omezenou dobu, bez možnosti ukládání a bez možnosti restartu mise. Váš cíl je vždy unikátní postavou se speciálním úvodním videem, fotografií a důvodem, proč se nachází zrovna tady a teď. Takový cíl je ve hře jen chvíli a na jeho zabití máte jedinou šanci.
Pokud cíl uteče, je konec. Pokud omylem sejmete někoho jiného, je konec. Game over nastane i v případě, že všechno uděláte správně a pak se vám podaří zemřít při útěku z místa činu. Nezapomeňte, v Elusive Targets nemáte možnost ukládat a loadovat, jde o jednorázový kšeft který nesmíte zbabrat. A abyste to neměli tak jednoduché, v režimu Instinct se vám cíl na mapě neukáže.
zdroj: Archiv
Identifikovat ho musíte pomocí onoho úvodního videa a fotky. Pak přichází fáze hledání vhodného způsobu zabití, učení se jeho pohybu a činnostem a příprava plánu B. Protože pokud třeba minete a v okolí zavládne panika, musíte mít připravený záložní plán. Restartovat misi nemůžete. Elusive Target končí ve chvíli, kdy postava zmizí ze světa jakýmkoliv způsobem - vašima rukama, útěkem, nebo prostě jen vyprší čas a přijde další cíl.
Za těžkou misi náleží hezká odměna a tou budou v případě Elusive Target ty nejlepší obleky z předchozích her série.
Escalation Mode
Druhou důležitou složkou je mód Escalation. Ten je tak trochu protipólem Elusive Targets - můžete v něm restartovat i ukládat a není o realismu, jako spíše o pohrávání si s mechanikami. Každá mise je tu rozdělená na pět kol a každé na vás kupí víc požadavků a podmínek.
Jako příklad uvedli vývojáři první kolo, kdy musíte zabít svůj cíl pomocí šavle. V druhém kolem ho musíte zabít pomocí šavle v převlečení za číšníka a musíte ještě odstranit všechny bezpečnostní kamery do dvou minut. V dalších kolech mohou vývojáři měnit pozice kamer a přidávat k nim další bezpečnostní prvky (lasery s minami apod.).
zdroj: Archiv
Jednotlivé mise můžete hrát pořád dokola a neustále se v nich zlepšovat, přičemž ti nejlepší z vás se dostanou do online žebříčků, jak popsali vývojáři na stránce hry na Steamu.
Contracts Mode & Live Challenges
Živou složku Hitmana pak uzavírají kontrakty a výzvy. Kontrakty si možná pamatujete z Absolution - jde o označení cílů, vybrání specifického způsobu zabití a následně soutěžíte s ostatními hráči kdo nastavené podmínky splní nejlépe. Na rozdíl od předchozích dvou složek nepůjde o obsah vytvářený přímo tvůrci. Ti jen vyberou ty nejlepší kontrakty a je na vás, abyste je splnili lépe, než třeba jejich tvůrce.
Druhou menší složkou jsou Live Challenges, kde půjde opět o hráči vytvořený obsah. Má jít o zpracování těch nejkomplikovanějších, nejvtipnějších, nejtěžších, nebo prostě jinak zajímavých kreativních postupů. Jako příklad vývojáři uvedli Hammer Time, kdy musíte všechny omráčit pomocí kladiva. To prý viděli v jednom streamu na YouTube a líbilo se jim to tak, že z toho udělají první Live Challenge.
Tím to ale nekončí a prý se pracuje na dalších nápadech jak hru držet neustále živou a svěží. Všechno výše zmíněné tak nemusí být definitivní a neznamená to, že by se ve hře nemohl objevit další režim.
PC beta
Na závěr stojí ještě za připomenutí start betaverze na PC. Ta začne dnes, v pátek 19. února v 17:00 našeho času a skončí v pondělí, 22. února v 17:00 našeho času. Beta bude obsahovat The Prologue a zavede hráče dvacet let před události mise Paris Showstopper, kterou si budete moct zahrát v plné verzi hry.
Prolog bude součástí první epizody Hitmana, která vyjde 11. března na PC, PlayStationu 4 a Xboxu One. Jediný garantovaný přístup do bety Hitmana je předobjednávka digitální verze hry na Steamu, protože o otevřenou betu se v tomto případě bohužel nejedná. O dalších detailech bety, který na konzolích proběhla nedávno, jsme psali tady. Hardwarové nároky PC verze pak najdete tady.