„Až Evolve vyjde, žádné z DLC nebude hotové. Behemoth nebude hotový. Žádné z plánovaných DLC monster a lovců nebude hotové. Jedinou výjimkou je několik skinů, na kterých už jsme chvíli pracovali, zatímco čekáme na dokončení lisování a balení hry. Kdybychom mysleli, že dokončíme všechna monstra a lovce ve chvíli, kdy hra vyjde, přidali bychom je,“ vysvětluje Phil Robb.
Také vysvětluje, že Evolve je dávno hotová a nejde do ní přidat jen tak obsah. „Uvědomte si, že hra je hotová dva až tři měsíce předtím, než jde na trh. My před vydáním likvidujeme bugy a další problémy, ale obsahově je hra už uzamčená. Pokud k nějaké edici přidáváme čtvrté a páté monstrum a další lovce, znamená to, že vám je dáme, až budou hotoví.“
zdroj: YouTube.com
Robb taktéž zdůrazňuje, že vytváření monstra nebo lovce není jednoduchá záležitost a chvíli zabere. „Je to drahé a potřebuje to nějaký čas na vytvoření. Doufáme, že jakmile lidé uvidí, jak moc noví lovci a monstra do hry přináší, uvědomí si, že dostali to, co si zaplatili.“ Zároveň je ale podle něj zcela klíčové, aby se skrze DLC netříštila komunita, což může být u multiplayerových titulů velký problém. Evolve se to prý nebude týkat, nikdy.
„Všechny naše DLC mapy budou zdarma, všechny nové módy budou zdarma. Víme, že ne každý si chce koupit DLC a proto pokud jste si nekoupili nějaký placený obsah, pořád můžete hrát s těmi, kteří ano. Takže když já si koupím nové monstrum nebo lovce a vy ne, pořád spolu budeme moci hrát. Takže vaše základní verze hry i tak bude těžit z nového obsahu, protože si zahrajete s lidmi, kteří jej mají. Dokonce můžete DLC lovce a monstra nastavit jako oponenty v sólo hrách.“
To je chytrý a vstřícný systém. Samozřejmě by bylo nelogické rozdělovat komunitu podle toho, jaký obsah mají koupený, tím spíš, že počet lovců i monster bude narůstat. Ale fakt, že si můžete v sólo hře nastavit nekoupenou postavu jako protivníka, kterého řídí AI je sympatický a hlavně vám poslouží jako určité měřítko toho, zda by vás případně bavilo hrát za ní. Fakt, že DLC mapy a módy budou zdarma pak nejde nijak kritizovat, protože je jak rozumný z výše zmíněného hlediska kompaktnosti komunity, tak samozřejmě i příjemný proto, že prostě dostaneme obsah zadarmo.
A protože jsou zjevně tvůrci z Turtle Rock lidé, kteří mluví na rovinu, nakousl Robb i téma případného vypočítavého vytváření silných nových hrdinů: „NE, nebudeme úmyslně vytvářet DLC lovce a monstra přesílené, aby lidé měli pocit, že je MUSÍ kupovat.“ A kdyby vám to nestačilo, Robb přidal i ohlédnutí za vývojem studia.
zdroj: YouTube.com
Zajímavá je třeba skrytá výtka směrem k Valve, která naznačuje, že během tvorby Left 4 Dead nebylo v království idealistických mecenášů vše tak růžové. „Museli jsme opustit bezpečné korálové útesy Valve a zamířit do žraloky se hemžících vod. Pracovat s Valve byla unikátní zkušenost, ne dokonalá, ale rozhodně měla své výhody v tom, že pracují vlastní rychlostí a většinou za vlastních podmínek.“
Během tvorby Left 4 Dead prý studio mělo třináct lidí, což dnes už neplatí. Změny v průmyslu rozšířily velikost Turtle Rock na více než devadesát a podle Robba to pořád představuje spíše malé studio. Což je vlastně pravda, ovšem jen když se díváme optikou AAA produkce. Nu a nakonec přišla i douška, která naznačuje, že jednotlivé edice hry nebyly zrovna rozhodnutí studia.
„My hry děláme, neprodáváme je a jako vývojáři jsme udělali co jsme mohli, abychom vytvořili hru, kterou budou chtít lidé hrát. Pak už musíme věřit vydavateli, že učiní nejlepší rozhodnutí, jak hru prodávat. … Navzdory tomu, jak se na to někteří z vás dívají, není tu nic, co by vás nutilo investovat víc, než chcete. Myslíme, že všechny edice Evolve, které 2K oznámili nabízí lidem různé možnosti a mít možnosti volby není špatná věc.“