Gamescom demo Mafia III naznačilo, že hra nejlépe funguje v přestřelkách a příběhových scénách
zdroj: tisková zpráva

Gamescom demo Mafia III naznačilo, že hra nejlépe funguje v přestřelkách a příběhových scénách

23. 8. 2016 19:30 | Preview | autor: Jakub Kovář |

Třetí Mafie se na nás nezadržitelně valí z mnoha různých videí, které představují postavy, frakce a město. Dokonce jsme se dočkali už i dvou sestříhaných videí z hraní, kdy se hlavní hrdina Lincoln potřeboval prostřílet jedním z barů, a také přestřelky na lodi. Nicméně, pořád to nebylo živé hraní, jen sestřih. Na Gamescomu ale autoři konečně ukázali nesestříhanou půlhodinku, kdy před našima očima zahráli celou misi. Mafie III na základě toho působí jako velmi solidní městská akce se silnou příběhovou linkou, což asi fanoušci hry uslyší velmi rádi.

Tvůrci zahájili prezentaci průletem po jednotlivých částech města a mimo jiné prozradili, že hra začne v bažinách, které poskytují mnoho míst k prozkoumání. Také se podívali do modernizujícího se centra města, kde se zrovna začínají vedle historických budov objevovat první mrakodrapy. Vyčistit od "nepořádku" nicméně potřebují nejen tyto čtvrti, ale všech deset, a jak poznamenal jeden z detektivů, který Lincolnův příběh vypráví, žádný hurikán nikdy nenapáchal mafii v New Bordeaux takové škody, jako Lincoln Clay.

Prezentovaná mise začínala krátkou enginovou animací. V malém krámku zrovna jeho majitel strkal před očima jiného muže dolarové bankovky do kufříku, aby se těsně před zaklapnutím zacinkal zvonek u dveří a dovnitř vešli dva pánové. Jeden elegantní atlet v obleku, který dělal ochranku o poznání vychrtlejšímu a obrýlenému staršímu muži – účetnímu.

Prodavač v tu chvíli začal koktat, omlouvat se a ukazovat, že teď už peníze má, že se jen opozdil, a že jsme, proboha, jenom lidi. „Disciplína musí být. Povolte jednou a rozpoutáte chaos,“ vyšlo z úst účetního, který mezitím vytáhl pistoli. Jedna rána a disciplína byla opět nastolena, bohužel pro mrtvého prodavače. Mafián hodil přihlížejícímu muži klíče od auta, pověřil ho výběrem výpalného v ostatních obchodech a zároveň rozšířením zvěsti o tom, co se stalo. Atmosféra se dala krájet.

Několik různých přístupů

V roli Lincolna samozřejmě vyrážíte účetního zlikvidovat, snížit vliv italské mafie ve městě a ukázat, kdo je tady pánem. Autoři v tuto chvíli oznámili, že k dispozici jsou dva možné přístupy – lehký stealth, nebo přímý útok na mafiánovo sídlo v hotelu. Většina přítomných novinářů si vybrala plížení a podle toho se také odvíjel zbytek mise. Nejdříve jsme viděli, jak fungují „službičky“ v podání vašich parťáků, v tomto případě konkrétně dealer zbraní. Po vybrání služby v kontextovém menu (kolečku) a telefonickém hovoru najednou dorazila na místo dodávka a poměrně nevybíravě najela na chodník.

Rychlý nákup zbraní, kdy vývojář vybíral hlavně pistoli s tlumičem a pár granátů či samopal, kdyby se něco zvrhlo, odhalil mimo jiné přívětivé menu a pár milých českých odkazů, jako pistole vz. 52 nebo Škorpion. Česká stopa je ve třetí Mafii znát a nekončí u drobných easter eggů.

zdroj: Take-Two

Tiché plížení i rozžhavené hlavně

V rámci mise se pak vývojář vydal k obchodu, který byl dějištěm úvodní animace, a pokusil se vyřídit místní gangstery. Jednoho složil potichu, ale pak už se rozpoutalo peklo. Přestřelka byla dynamická, pobíhání kolem auta v zadní uličce ve snaze se za ním krýt působilo autenticky zoufale a zábavně. Často tak v mele došlo i na boj na blízko a vrcholem bylo zapojení poslíčka, kterého Lincoln naštěstí po chvíli vyřídil pečlivě mířenou ranou.

Po získání klíčků se Lincoln rozjel vypůjčeným autem do hotelu, kam ho ochranka bez problémů pustila, protože auto účetního očekávala. Lincoln se pak vydal ke svému cíli skrze podzemní garáže a servisní místnosti hotelu. V tu chvíli se vývojář snažil hrát stealthově a bylo patrné, že Mafia III nepoleze do zelí hrám jako Metal Gear nebo Splinter Cell.

Plížení působilo snad až příliš jednoduše a lacině, protože strážný si nevšiml, když tvůrce zastřelil kolegu stojícího kousíček od něj, nehledě na krev, která ohodila stěnu. A obdobně byl slepý a hluchý, když s dalším, podobně blízko stojícím, zápasil na blízko ve snaze jej potichu zabít. Mafia sice nestojí na plíživém přístupu, nicméně podobné chyby opravdu bijí do očí.

zdroj: Archiv

Byl jsem tak rád, když tvůrce konečně napůl schválně „ujel“ a ukázal znovu přestřelky. Fungují totiž dobře. Postavy se kryjí za vším možným i nemožným, nepřátelé kooperují a celé je to solidní a dynamická zábava. Dokonce i reakce na granáty byly obstojné.

Design prostředí navíc působil realisticky a zároveň se člověk nikde neztrácel. Právě v přestřelkách vypadala třetí Mafie nejlépe. Škoda jen, že souboje s bossáky jsou řešené naprosto klasicky – mají větší ukazatel zdraví, čili do nich jen musíte nasypat více olova. Nepůsobí to zrovna realisticky, zvláště když trefíte někoho dvakrát do hlavy, a on vesele opětuje palbu. Nicméně, tohle byl problém i předcházejících dílů. Jen je škoda, že tvůrci nepřišli na způsob, jak to vyřešit lépe.

Silný příběh a fajn střílení

Dojem však obecně vylepšovaly animace v enginu hry. A ať už se jednalo o retrospektivní, nebo současný děj, dávala animace vždy smysl a nepřicházela najednou po vystřílení místnosti (mimo poražení bosse), ani nijak nerozbíjela vybudovanou atmosféru a tempo. Sloužila jako narušení stereotypu ve správnou chvíli. Navíc nenásilně a zajímavě posunula příběh, stejně jako prohloubila jednotlivé charaktery.

Mafia III se zkrátka snaží zůstat věrná tomu, čím vždy byla: zábavnou městskou akcí se silným důrazem na příběh. Sice přibylo několik různých možností, jak danou misi řešit, k dispozici je plížení a hra je dynamičtější. Působí také trochu víc jako arkáda, není tak komorní jako jednička a mrtvol za sebou v Lincolnově kůži asi zanecháte řádově více, než hrdinové obou předchozích her dohromady. Pořád se ale od jakékoli konkurence výrazně liší, a spíš se na ni můžete těšit. Uvidíme 7. října, kdy hra vyjde pro PC, PS4 a Xbox One.

Nejnovější články