Sportovní SpiritSphere přináší arkádovou hratelnost v kabátku staré Zeldy
zdroj: tisková zpráva

Sportovní SpiritSphere přináší arkádovou hratelnost v kabátku staré Zeldy

11. 1. 2017 14:43 | Preview | autor: Adam Homola |

Arkádová sportovní akce SpiritSphere se překlopí z několik měsíců trvajícího předběžného přístupu na Steamu do plné verze ještě tento měsíc. Hra skládající čest staré Windjammers z roku 1994 vyjde už 24. ledna pro Windows a nabídne rychlou arkádovou hratelnost s důrazem na lokální multiplayer, zaobalenou do vizuální stylistiky starých RPG typu Zelda.

Svůj osmibitový styl si SpiritSphere bere z éry NES se všemi jeho restrikcemi, ale jakkoliv může grafika připomínat RPG, v podstatě jde o sportovní hru. Pokud neznáte Windjammers (jejíž vylepšenou verzi brzy uvidíme na PlayStation 4 a PlayStation Vita), vězte, že jde v jádru výrazně rozšířenou variaci na základní ideu Pongu.

Vybrat si můžete ze sedmi postav, kdy má každá své silné i slabé stránky a s nepřáteli soupeříte na osmi různých hřištích. SpiritSphere nabízí vedle tréninku i singleplayer, ale její hlavní tahák spočívá v lokálním multiplayeru pro dva až čtyři hráče. Navrch je tu ještě mód Squash.

zdroj: Archiv

Variabilitu by měly dodat i samotné míče. Těch je ve hře jedenáct, každý s trochu jinými vlastnostmi a vlivem na hratelnost. Klasické pinkání míče z jedné strany obrazovky na druhou tu obohacují všemožné powerupy, které ale můžete vypnout a spoléhat se tak jen a pouze na vaše schopnosti.

SpiritSphere se chlubí především svou rychlostí, a tak se do hry bohužel neplánuje online multiplayer. Rozpracovaná verze hry, dostupná v rámci předběžného přístupu, má na Steamu sice jen několik málo uživatelských recenzí, ale převládají kladné reakce. 24. ledna pak uvidíme, jak se posunul finální produkt od toho rozpracovaného.

SpiritSphere zdroj: tisková zpráva

Za zmínku stojí také fakt, že SpiritSphere má na svědomí vývojářské studio Eendhoorn Games. To ale čítá pouze jednoho jediného vývojáře, Martino Wullemse. Kromě soundtracku, který obstaral Gas1312, má Wullems na svědomí všechno, od programování až po grafiku. Což je sice neobvyklé, ale není to ojedinělé, ostatně například i Stardew Valley je dílem jednoho člověka.

Wullems měl navíc ještě horší startovní podmínky ve svých zdravotních problémech. Jak sám píše v tiskové zprávě, nemůže ze zdravotních důvodů používat klávesnici a myš. Celou SpiritSphere tak udělal na tabletu, konkrétně na Windows Surface Pro 3. O to víc mu patří uznání a klobouk dolů, obzvláště pokud se hra podaří a bude úspěšná. Hru najdete na Steamu pod tímto odkazem.

Nejnovější články