Update: Battlefield 3 cílí na dramatický singleplayer
zdroj: tisková zpráva

Update: Battlefield 3 cílí na dramatický singleplayer

4. 3. 2011 15:10 | Preview | autor: Petr Poláček |

Update 4. 3. - GDC prezentace BF3, ze které vycházely informace v článku, se nyní dostala na internet. Kvalita je sice poněkud horší, přeci jenom jde o záběry natočené nakameru, ale pořád ukazují více než oficiální trailer.

Původní zpráva 2. 3. - Tříminutové video a tři nové obrázky z Battlefield 3 dnes nevyšly jen tak náhodou. DICE hru prezentovali na Game Developers Conference, kde novinářům a přítomným vývojářům předvedli část singleplayer levelu a společně s tím zdůraznili minimálně 2 zásadní věci. Primární platformou Battlefield 3 je PC. PS3 a X360 verze budou porty. Neznamená to, že méně kvalitní, ale přesto porty, což je pro PC hráče i PC vývojáře nesmírně důležitý fakt. Co se velkých a drahých her týče, není PC mimo obraz, jak obyčejně slýcháváme ze všech stran.

A druhá základní informace se týká enginu Frostbite 2. Na videu to sice vidět není, ale ve hře se při použití správného množství ničivé a palebné síly dočkáte velkoryse zpracované destrukce menších objektů, ale i několikapatrových budov. Asi to bude chtít pár pořádných bombiček nebo přírodní katastrofu. Zdá se totiž, že v roce 2014, kdy se BF3 odehrává, budou hraniční území Íránu a Iráku sužovat nejenom ostré boje, ale i matka příroda v podobě silného zemětřasu.

zdroj: Archiv

Druhá generace enginu Frostbite bude navíc používat ANT systému, který jste mohli vidět v akci ve hrách od EA Sports. Jde o nástroj, který se postará o realisticky vyhlížející animace a pohyby. ANT ulehčuje tvůrcům práci v tom, že dokáže pracovat s hrubými daty a třeba odtažení postřeleného vojáka z videa tak nemusí vývojář ručně animovat ani to nějak výrazně dotvářet, prostě použije motion capute data a je to doma.

Frostbite 2 bude dle DICE vylepšen na mnoho dalších způsobů prostřednictvím metod, jejichž názvy neumíme ani přečíst, natož je napsat a vysvětlit. Novináři, kteří měli možnost naživo demo BF3 vidět, si však pochvalují zejména nasvícení jednotlivých scén a situací v kombinaci s různými efekty. Slunce prosvítá skrze kouř a prach v boji a vytváří podívanou, kterou by snad stálo za to i obdivovat, kdyby BF3 nebyla na události bohatá akce, kde se člověk musí starat hlavně o život hlavního hrdiny - seržanta Henry Blackburna.

GDC demo zobrazovalo část toho, co je k vidění na videu. Průběh zadními uličkami plný napětí vystřídá intenzivní přestřelka na parkovišti. Odtažení spolubojovníka, na kterého si svou muškou posvítil sniper, je jedním ze zbrusu nových pohybů. Je poněkud nečekané, že při podobných scénách hra používá QTE – quick time eventy. Zejména konzoloví hráči tuto herní mechaniku dobře znají – musí mačkat tlačítka, která jim hra indikuje na obrazovce. V demu je pak využití QTE prezentováno ještě jednou – Blackburn vběhne do místnosti, kde se srazí s nepřítelem a musí jej zneškodnit ručně. V té chvíli se sepne QTE a hráč provádí zobrazené instrukce klikáním na levé či pravé tlačítko myši.

Podrobný popis na GDC prezentované mise naznačuje, že hlavní snahou tvůrců při návrhu singleplayerových úrovní je pestrost a časté střídání adrenalinových momentů s klidovými pasážemi a skriptovanými sekvencemi. Jedna z nich přišla třeba na konci, kdy Blackburn zneškodní nálož a přes další přestřelku se dostane až k džípu s kulometem. A zrovna, když začne kropit nabíhající nepřátele, zasáhne město zemětřesení. Vysoká budova poblíž se začne sesouvat k zemi, po cestě dolů sejme helikoptéru a celé scéna končí v okamžiku, kdy barák padá na hlavního hrdinu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Z popisu jednotlivých pasáží dema dále vyplývá, že zničitelnost materiálů nutí hráče k neustálému pohybu a přesunům - zkrátka k akci. Na rozdíl od CoD her to tedy není skript, který hráče žene dopředu, ale vzájemná provázanost herních mechanismů s možnostmi Frostbite 2 enginu.

Z výše uvedeného samozřejmě do značné míry vyplývá, že Battlefield 3 bude v některých ohledech napodobovat filmovost Call of Duty série. Je to dáno snahou tvůrců, nabídnout hráčům plnohodnotnou singleplayer kampaň, která vždy hrála až druhé housle. A tuto snahu nelze DICE zazlívat. Když už se v dnešních podmínkách vytváří nákladná hra, tak musí zaujmout co nejširší skupinu hráčů. Přesto však stále platí, že BF3 bude stát a padat s multiplayerem, o kterém bude více slyšet nejpozději kolem E3 a v průběhu léta, pokud má hra na podzim skutečně vyjít.

Nejnovější články