Mass Effect 3: Leviathan - recenze
8/10
zdroj: tisková zpráva

Mass Effect 3: Leviathan - recenze

4. 10. 2012 20:00 | Recenze | autor: Jakub Kovář |

Mass Effect 3 většinu hráčů 95 % času královsky bavil, aby pak spoustu skalních fanoušků nakrknul kontroverzním koncem. I proto možná určitá skupina hráčů tohle DLC odsoudí, aniž by jej hrála, protože „přece nepřebije ani nevylepší ten hrozný konec.“ No, budiž, jejich boj. Připraví se tím ovšem o pár hodin velmi solidní zábavy, protože Leviathan je povedené rozšíření herního zážitku z ME3.

Dějová linka tohoto DLC se točí kolem Leviathana, obřího tvora schopného zničit Reapery. Komandéra Sheparda a jeho hvězdný tým samozřejmě zajímá kdokoliv, kdo by jim v boji s nepřítelem mohl pomoci. A to i přesto, že jeho existenci zatím odhalil jen vědec zabývající se konspiračními teoriemi a mýty. Po návštěvě jeho laboratoře v Citadele se však zdá, že i ti zatrolení konspirátoři někdy mohou mít pravdu – vědec je totiž zabit svým asistentem, který, zdá se, podlehne indoktrinaci.

Vaším úkolem je tak v poměrně jednoduché, ale stále zábavné, adventurní části okořeněné puzzly propátrat laboratoř, shromáždit dostatek indicií a vydat se po stopách mytického Leviathana. Herní mechanismy, mimo celkem tří adventurních intermezz v laboratoři, nedoznaly velké změny od originálu. Při pátrání vás tak čeká hlavně střílení opepřené objevováním nových lokací a zajímavými rozhovory. Akce je stejně kvalitní, jako v případě původní hry, na čemž má lví zásluhu skvělá atmosféra a povedený level design.

Přidejte se, uvidíte galaxii!

Celkem tři různé destinace, které se Shepardem navštívíte, nabízejí zcela odlišné prostředí (vyprahlá pustina, vesmírná stanice a mořem bičovaný kus skály na vodní planetě) a během cca dvou a půl hodiny herní doby nezačnou nudit. Všechny se totiž hrají dosti odlišně.

Zatímco vesmírná stanice staví na izolovaných bitvách a tísnivé atmosféře komplexu, v němž se ze všech lidských pracovníků staly pouhé nemyslící loutky, část na pouštní planetě zase svádí k rychlé akci a k dynamickému postupu skrz sympaticky propletenou úroveň.

zdroj: Archiv

Povedeným zpestřením jsou potom momenty, kdy vedle střílení musíte stíhat i něco navíc – třeba obranu opravárenského drona nebo ovládání bojového mecha. Všechna zpestření jsou zajímavá, není příliš těžké je splnit a hlavně jsou zábavná a všichni si je užijí.

Nechci vám kazit překvapení, a proto už budu raději mlčet, ale musím říct, že mě takto postavené dobrodružství drželo na kraji židle po celou dobu. I díky kratší herní době a příběhové sevřenosti se mu vyhnul stereotyp a po celou dobu jsem se střílením reaperských kreatur velmi dobře bavil a užíval si adrenalinovou akci.

Stojí za to zaletět za sakra velkou rybou?

Výborná je také hlavní dějová linka Leviathana, která osvětluje celkem důležitou kapitolu v příběhu celé série. Zrovna v této části pak vyvstává nejspornější otázka týkající se Leviathana – má být tato kapitola skutečně „jen“ doplňující DLC, nebo přináší odpovědi natolik zásadní, že by si zasloužily zmínku v původní hře?

Ani po dohrání nemám na tuto otázku odpověď, závěrečné odhalení je totiž povedené a představuje zásadní informace o vzniku Reaperů. Na druhou stranu však nepřináší žádné velké novinky do příběhu Sheparda - spíše rozšiřuje příběhové pozadí.

Pro všechny milovníky série, kteří na ní po rozporuplném konci trojky nezanevřeli, se tak jedná o takřka povinnou koupi, jež je znovu pobaví zcela v duchu oblíbené série. Nová akce, dobrodružství, rozhovory a několik dalších střípků do příběhové skládačky vám vystačí na cca dva a půl hodiny a královsky vás zabaví.

Verdikt:

Leviathan se může směle postavit vedle Lair of the Shadow Broker pro ME2. Nesnaží se sérii zásadně proměnit, ale je dobrou zábavou zcela v souladu s hratelností Mass Effect 3. Neočekávejte revoluci ani zásadní příběhová odhalení a budete spokojeni.

Nejnovější články