Sang-Froid: A Tale of Werewolves – recenze
8/10
zdroj: tisková zpráva

Sang-Froid: A Tale of Werewolves – recenze

Vývojář:
Platformy:
Detail hry

17. 3. 2014 20:01 | Recenze | autor: Jakub Kovář |

Občas vám sítem propadne nějaká malá, ale dobrá hra. Přesně tím případem je Sang-Froid: A Tale of Werewolves a proto se k ní vracíme. Nejde ji nedoporučit. Na divokém severu, v zasněžených lesích Kanady, se občas ozve zavytí, při němž tuhne krev v žilách. Sofistikovaně se tvářící bílí kolonizátoři sice povídačky o vlkodlacích odbývají mávnutím ruky, ale minimálně tři sourozenci vědí svoje. Josephinu totiž postihla záhadná nemoc, která ji zároveň dává věštecké schopnosti.

A to, co vidí, není právě příjemné. Tím spíš, že její věštby se začínají plnit a lesy kolem místo vlků odhalí i jejich větší, silnější a mytičtější verze. Josephinini bratři – Jack a Jos – potom musí dívku ukrytou v dřevorubecké chatce ochránit před veškerými silami zla a zlomit kletbu, jež hrozí zničením celého světa.

Role si rozdělí spravedlivě: jeden z nich bude pečovat o sestru, zatímco druhý odvede všechnu černou práci. Který z nich to bude, je potom na vás. Volba lehce ovlivní vyznění celého příběhu a herní styl, potažmo obtížnost. Zatímco Jack v přímém boji s monstry příliš neobstojí a musíte se v jeho kůži spolehnout takřka výhradně na pasti, Jos jako hromotluk zvládne pěkně na férovku sundat i velké množství slabších potvor.

Nepropadejte však dojmu, že Sang-Froid je nějaká obyčejná rubačka. Ve skutečnosti jde o originální mix tower-defense a akce. Každý herní den je rozdělen do dvou fází – plánovací (přes den) a „akční“ (v noci). Přes den tak pečlivě prostudujete odkud a kolik monster přijde a vymyslíte plán, jak své postupně se rozšiřující pozemky ochránit. Za předem stanovenou sumu peněz a akčních bodů rozmístíte různé pasti, ještě jednou vše překontrolujete a přejdete do akční noční fáze, kde se musíte postarat, aby všechny pasti doopravdy sklaply a sklaplo i vlkodlakům.

Správné načasování je vším

Není to tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Účinné sítě s kamením třeba spolehlivě dostanou i silnější vlkodlaky, problémem však je jejich spouštěcí mechanismus. Nefungují automaticky, ale musíte je spustit přesnou trefou z muškety, která logicky vystřelí jen jednou a potom se dlouho nabíjí. A donutit skupinku, aby vám pod šutry chvíli postála, může být náročné – pomoct vám mohou různé dopředu rozmístěné návnady, ale ty zase stojí drahocenné akční body. A ty potřebujete i na další pasti…

Autoři vás ale nenechají se v nabídce ztratit. Nové pasti do nabídky přidávají postupně, stejně jako v sympatickém tempu přidávají nové a nové nestvůry. Hře se tak postupně zvedá obtížnost a nové výzvy udržují člověka ve střehu a točí kolečky zábavy.

Nepřátelé potom přicházejí ve vlnách a je příjemné, že musíte brát ohled na jejich pořadí, což je další výzva, jíž před vás Sang-Froid hodí. Jedna skupina silných vlkodlaků by se třeba snadno dala dostat pomocí nášlapných bodců. Jenže o fázi dříve stejným místem probíhá skupina obyčejných vlků, kteří past sami aktivují, a tím pádem ji před zamýšleným využitím zničí. Jediným řešením je tak buď vymyslet jinou taktiku, nebo zapálit dřevo a hnát nestvůry těmi cestičkami, kterými potřebujete. Ale to opět stojí akční body a peníze… Dilema, kam se podíváte, ale rozhodování je to příjemné.

...

Čas na sekeru a mušketu

Mimo ruční aktivace některých pastí potom v průběhu noci také můžete (spíše musíte) přiložit sekeru a mušketu k dílu. To vše v poměrně jednoduchém, ale za to funkčním a zábavném soubojovém systému. Ten staví především na vyčkávání a zastrašování přesily nepřátel, jež poté zničíte v jediném krátkém střetu. Mechanismus hry jako takový potom staví také na rychlém přemisťování mezi jednotlivými lokacemi a časovém managementu – nepřátel se musíte zbavit ve správnou chvíli a rychle, abyste stihli vyřídit i ty další.

To je postupně ztěžováno rozšiřováním herní mapy, která však bohužel zůstává v již odemčených částech hodně stejná. A je to škoda, protože během necelých dvaceti misí se pořád stejné prostředí začne lehce zajídat. Naštěstí to autoři zvládají kompenzovat již zmiňovaným přívalem nových nestvůr a pastí.

Sympatickým přídavkem jsou potom jednoduché RPG prvky. Vaši postavu můžete rozvíjet v rozličných oblastech, třeba zvýšit účinnost určitého typu pastí, naučit se bojová komba na blízko atd. Stejně tak se můžete vybavit novými typy zbraní, které koupíte ve městě nebo u indiánů. Nejde však jen o jednoduché výměny horšího za lepší: jisté nestvůry jsou alergické na stříbro a jiné na svěcenou vodu, takže je třeba si dobře vybírat. No a také můžete utrácet za alkohol, jež zde plní roli kouzelných lektvarů. Jenže peníze investované do lepšího vybavení mohou také chybět při kupování pastí…

Funkční mix

Celá hra funguje jako kompaktní celek a hlavně úžasně baví. Sang-Froid: A Tale of Werewolves sice má, jak jste už asi zjistili z okolních screenshotů, slabší grafickou stránku a prostředí by mohlo být variabilnější, ale má neopakovatelné kouzlo a návykovost. Pokud máte žánr tower defense rádi a ani akce vám není cizí, neuděláte koupí Sang-Froid chybu. Jako bonus k fungující a zábavné hře dostanete ještě povedený příběh a příslib dalšího pokračování, který kvituji s povděkem.

Vývojář:
Platformy:
Detail hry

Verdikt:

Sang-Froid je zábavným mixem tower-defense a akce, která chytne a nepustí a až těsně před koncem se stále stejné prostředí začne zajídat. Díky neustálému přidávání nových pastí i nestvůr však zůstane zábavná až do konce, kam dokráčíte po zhruba šesti-sedmi hodinách.

Nejnovější články