Český kyberpunkový Dex bude hra s napůl otevřeným světem
zdroj: tisková zpráva

Český kyberpunkový Dex bude hra s napůl otevřeným světem

19. 11. 2013 16:43 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Před pár dny jsme vás informovali o vstupu skvěle vypadajícího 2D kyberpunkového RPG Dex na Kickstarter. Tvůrci z Dreadlocks se nyní podělili o pár informací o hře, konkrétně o celém konceptu světa a o tom, zda bude příběh vyprávěn lineárně nebo jiným způsobem.

Dreadlock popisují svět Dexe jako polootevřený. „Náš záměr je umělecký. Chtěli jsme vytvořit živoucí kynerpunkové město ve 2D podobě a animacích. Samozřejmě, Dex se nemůže srovnávat s obřími rozpočty AAA her jako třeba Elder Scrolls. Ale cítíme, že nám pod rukama vzniká něco výjimečného.“

Herní svět v Dex bude rozdělen do jednotlivých lokací, které budou pospojované do jednotného celku. Najdete zde domovy NPC, obchody, sídla megakorporací. Do lokací se budete moci opakovaně vracet, tedy pokud vám je neuzamkne nějaký dějový zvrat. Vše bude fungovat ve spojení s RPG prvky, takže když třeba získáte kyberimplantát na lepší skákání, budete se moci vrátit do jednoho místa, kde jste viděli plošinku, kam jste se nemohli dostat a nyní to díky vylepšení zvládnete.

Centrum města bude fungovat jako jakýsi rozcestník, kde jen výjimečně narazíte na ozbrojený střet a tak bude fungovat jako jakési útočiště, kde budete moci získávat nové úkoly, nakupovat zbraně, výbavu apod. S tím souvisí i prvek objevování. Na mnoho míst vás zavedou vedlejší, nepovinné mise a na další ani ty ne. Bude jen na vás, zda je najdete, zda odhalíte nějaký vstup, který bude umístěn třeba na střeše nebo bude skryt mnohem důkladněji. Což zní pěkně a propůjčuje to Dex auru onoho otevřeného světa, který si ne vždy musíte v návaznosti na 2D vizualizaci představit.

...

Dreadlocks zvažují implementaci dalších prvků, které jsou spojeny s otevřenými světy - třeba kasino nebo kickboxerský ring, kde by se pořádaly turnaje. Hráči sami se ale mají vyjádřit, zda o takový obsah stojí. Hlavní příběhový oblouk je prý lineární, ale díky vedlejším misím a možnosti plnit některé mise podle toho, jak se vám zachce by tu mělo být dost činností, které případnou striktní linearitu rozbijí. Což si lze vyložit jako fakt, že vás Dex nepožene vpřed jednou cestou, ale budete mít dost prostoru, abyste si odskočili splnit nějakou vedlejší misi nebo se vydat na průzkum města.

Přehled o jeho struktuře si můžete udělat i z mapy města, kterou na Kickstarteru Dreadlocks zveřejnili. A kdybyste chtěli přispět, máte možnost, protože cíl 14 tisíc liber ještě nebyl naplněn, byť je k němu (ťuk ťuk) velmi nadějně nakročeno.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články