Finanční výsledky Take Two pořád táhne GTA V a zvyšuje se význam mikrotransakcí
zdroj: tisková zpráva

Finanční výsledky Take Two pořád táhne GTA V a zvyšuje se význam mikrotransakcí

9. 2. 2017 10:39 | Téma | autor: Adam Homola |

Grand Theft Auto je značka, za kterou by se ve svém portfoliu nezlobil žádný vydavatel. Nejen že se pátý díl prodával skvěle během vydání v roce 2013, prodával se úžasně i minulý rok. Právě Grand Theft Auto V a společně s ním Grand Theft Auto Online stojí za výbornými finančními výsledky svého vydavatele Take Two. Svých pět minut slávy si ale užila i Mafia III, jejíž vývoj stál sice víc, než se původně očekávalo, ale zájem o ni také byl.

Vedení Take Two ve svých finančních výsledcích potvrdilo, že Mafia III prodala "přibližně" pět milionů kusů. Ovšem nikoliv koncovým zákazníkům, ale pouze obchodním partnerům, což znamená primárně obchodům. Oproti tomu taková Civilization VI je sice nejrychleji prodávaných dílem série, ale pořád stihla prodat "jen" 1,5 milionu kusů, opět obchodním partnerům.

Svého poplácání po zádech se ale dočkaly také NBA 2K17 a WWE2K17, nicméně největší hvězdou byl digitální prodej. Ten oproti stejnému období v minulém fiskálním roce narostl o 66 procent, zatímco mikrotransakce a DLC narostly o 55 procent. Mikrotransakce a DLC se na celkových tržbách podílí už 23 procenty.

Digitální kategorii táhly nepřekvapivě dva již zmíněné tituly: Grand Theft Auto V a Grand Theft Auto Online. Ostatně podle Daniela Ahmada, analytika z Niko Partners, se pátého GTA prodalo v minulém roce víc než v roce 2015. Navíc jen samotná GTA V prodala podle něj víc než celé série Metal Gear, Tomb Raider, Just Dance a zhruba stejně jako Resident Evil. GTA V je jednoduše unikát, který nelze srovnat téměř s ničím.

Na příští fiskální rok se vedení Take Two pochopitelně také těší a vyhlíží skvělé výsledky. Ty by měl opět nepřekvapivě táhnout Rockstar a to jak formou nezastavitelného GTA V/Online, tak očekávaným vydáním Red Dead Redemption 2, která má mít také nejspíš poměrně propracovanou online složku, byť o ní vývojáři zatím ještě skoro nemluvili.

Nejnovější články