Jak si stojí The Elder Scrolls V: Skyrim v recenzích
zdroj: tisková zpráva

Jak si stojí The Elder Scrolls V: Skyrim v recenzích

10. 11. 2011 16:57 | Téma | autor: Petr Poláček |

Když se nejnižší (zatím viděné!) hodnocení v desítkách recenzí na webech i v magazínech po celém světě dostane na známku 89 %, tak to může znamenat dvě věci: a) hra se opravdu povedla; b) všichni recenzenti jsou fanoušci, nebo se z nich během hraní stali. A protože druhá varianta je vysoce nepravděpodobná, platí asi spíše varianta první. Dnes brzy odpoledne padlo celosvětové embargo na recenze The Elder Scrolls V: Skyrim (většinou z X360, občas i z PC verzí) a ať se podíváte kamkoli, tam hra obdržela pozitivní kritiku.

Chválena je hra především za to, že je rozlehlý herní svět přeplněn questy a možnostmi „něco“ dělat. Ve většině textů se opakuje jedna a ta samá mantra: je toho tady tolik k dělání, že se to snad ani nedá stíhat. A nejde prý jen o obyčejné, chce se říci automatické, úkoly. Skyrim se evidentně inspiroval posledními dvěma Fallouty a nabízí malé, do sebe uzavřené, příběhy, které se hlavní dějové linky ani nemusí týkat. Tak to alespoň charakterizuje recenze na GamesPotu, kde hra obdržela 9/10, mimo jiné i za zábavné bitvy s draky.

Nový systém vývoje postavy a bojový systém obecně zase vyzdvihuje recenze na GameSpy, která PC verzi hodnotí maximálním počtem 100 % (5/5). S desítkou pro X360 verzi se vytasily anglický i český Eurogamer a jindy jinak dost vybíravý Destructoid nebo GiantBomb. Herní labužníci z Edge šáhli pro devítku a doposud nejnižší hodnocení, které jsem našel, uštědřil hře server VentureBeat. I když „uštědřil“... Hra zde obdržela 89 %, přičemž to 1 % pod devítkou má spíše nějakou symbolickou než reálnou vypovídací hodnotu. Nicméně, z recenzí je jasné, že Skyrim není dokonalá hra.

Jsou zmiňovány problémy s AI parťáků, občasné bugy v detekci kolizí a obecně podivné grafické úkazy jako jetřeba levitace koně pár centimetrů nad zemí. Postavě recenzenta z RPS se třeba zapíchl šíp do tváře a nic se nestalo – nezmizel a neotravuje. Někdy se správně nenahraje druhá postava pro rozhovor, NPC mají problém s pathfindingem, když vás pronásledují atd. Ale jak trefně uvádí recenze v Edge: „Iluze (dokonalosti) je často narušována a někdy úplně zmizí, ale když na to dojde, tak se budete chtít konspirativně s hrou spojit a předstírat, že jste nic neviděli.“

Naši recenzi TES V: Skyrim můžete očekávat nejdříve na konci víkendu, spíše však až v pondělí. Jak jsme to rozebírali v podcastu, Lukáš začne PC verzi Skyrimu hrát zítra s oficiálním vydáním (přístup ke konzolové nebo PC verzi před vydáním jsme neměli) a termín vydání bude dost záležet i na tom, jak ho herní svět pohltí. Při hraní však bude rovnou grabovat materiál pro videorecenzi, která by se měla objevit nedlouho poté.

Nejnovější články