V japonském podcastu Kojipro prý přišla řeč na dramatickou proměnu charakteru hry. Když totiž Konami zvážilo původní koncept Metal Gear Rising, tedy hry, v níž lze na kousky rozsekat i meloun, došlo k názoru, že tohle rozhodně nestačí. Kojima následně sám orodoval za to, aby se hra zrušila, ačkoliv motion capturing i příběh byly hotové.
Když do studia přišli na návštěvu chlápci z Platinum Games, podařilo se jim z poloviny dokončenou hru postavit na nohy a udělat z ní funkční, akční titul. Na základě dohody s Konami si potom nechali napsat nový příběh a nyní je Metal Gear Rising: Revengeance čistě jejich projektem.
Kojima pro jistotu zopakoval, že ve hře už nebudete moci rozsekat na hadry úplně všechno, jak slibovalo původní Rising - jen prý nepřátele a vybrané předměty. V opačném případě by design levelů byl nesrovnatelně nákladnější i náročnější na vývoj.