Nyní se informační a spekulační kolečko okolo hry rozjelo znovu, vlastně se roztočilo do šílené spirály nařčení a proti-nařčení. Spoluzakladatel Free Radical Steve Ellis nejdříve pro magazín GamesTM prohlásil, že v době zrušení byla hra z 99 % hotová a stačilo jen odladit bugy. Prý to mohla a měla být nejúspěšnější hra od Free Radical vůbec, ale byla zrušena z finančních důvodů, jak jeho kolega Dave Doak tvrdil už v květnu. Na tuhle informaci ovšem briskně zareagoval bývalý zaměstnanec Lucas Arts, který měl Battlefornt III na starosti a zmínku o dokončení hry na 99 % v době jejího zrušení označil za „kravinu“. A přidal pár nepříliš lichotivých informací na konto Free Radical. Bohužel, jeho svědectví poněkud kalí fakt, že si přeje zůstat v anonymitě.
Nicméně, onen utajený člověk z Lucas Arts pro Gamespot tvrdí, že hra byla jednak hotová nanejvýše ze 75 % a působila naprosto průměrně, ale hlavně se ohradil proti tvrzení, že Lucas Arts hru zrušila záměrně v rámci snižování nákladů, přestože hra byla výborná a hotová.
Podle anonyma nikdo v Lucas Arts nechtěl Battlefront III rušit, právě naopak. Celá série byla komerčně velmi úspěšná a lidé ve firmě prý chtěli další díl, který by pravděpodobně do kasičky přinesl další várku bankovek. Jenže, tvůrci z Free Radical prý kontinuálně nestíhali termíny, tahali z Lucas Arts peníze na nesplněné sliby a financovali z nich problematický vývoj střílečky Haze, z níž se nakonec vyklubalo pořádné fiasko.
Anonym dále tvrdí, že Free Radical se prostě přecenili, pokud jde o dodržování termínu, dokonce prý opakovaně, což negativně ovlivnilo důvěru Lucas Arts ve schopnosti týmu. Vývoj Battlefront III prý začal v roce 2006 s tím, že hotovou hru měli Free Radical dodat v říjnu 2008. Termín však tvůrci nedodrželi, nebo dodávali materiál, který postrádal potřebnou kvalitu a domluvené funkce. Anonym to dokládá na příkladu AI, která prý ve hře nefungovala ještě v roce 2007, stejně jako X360 verze hry. Free Radical se podle něj vymlouvali na rozdíly mezi americkou a evropskou verzí vývojářské konzole, ale když měli jednu svou evropskou Lucas Arts poslat, tak odmítli.
Problémy se prý dále kupily, a protože Free Radical začali vydavatelům nabízet TimeSplitters 4, tak v Lucas Arts pojali podezření, že tvůrci jen peníze z nově domluvených projektů užívají na dokončení těch předchozích. Jinak řečeno, jsou neschopní. Steve Ellis z Free Radical konečně v lednu 2008 přišel za Lucas Arts s tím, že do října 2008 hra hotová nebude. Vydání Battlefront III bylo posunuto na duben 2009 s tím, že náklady tím vzniklé pokreje Lucas Arts. Když ale v květnu 2008 vyšla PS3 střílečka Haze, v Lucas Arts se zalekli z toho, jak byla špatná, a začali se bát, jak Free Radical zvládnout třetí Battlefront. A protože nestíhání termínů ze strany Free Radical pokračovalo a zdálo se, že hra nevyjde ani v dubnu 2009, tak nakonec přišlo rozhodnutí projekt zrušit.
Tím končí svědectví anonymního člověka, který pracoval v Lucas Arts a zároveň začíná další reakce několikrát zmíněného Steva Ellise z Free Radical. Bere si na paškál jeden argument svého „protivníka“ po druhém a snaží se jej vysvětlit. Pořád je to ale tvrzení proti tvrzení a vždycky bude, protože šlo o byznys a důkazy ani jedna ze stran poskytnout nemůže.
Nicméně ve zkratce: Ellis tvrdí, že nikdy peníze na vývoj jednoho projektu nepoužili na vývoj projektu jiného, přestože je o to žádala spousta vydavatelů. Rovněž přiznává, že Free Radical měli problémy s transformací týmu pro vývoj na nové generace konzolí, což ústilo v řadu zpoždění a jiných problémů. Nikdy prý však Lucas Arts nic netajili, naopak. Důvod ke ztrátě důvěry v tým ze strany Lucas Arts je prý dle Ellise rovněž vycucaný z prstu, což dokazuje fakt, že Lucas Arts v roce 2007 uzavřela s Free Radical rovnou smlouvu i na vývoj Battlefront IV.
A že byla hra hotová maximálně ze 75 %? To Ellis kategoricky odmítá s tím, že když ne z 99 %, tak byla hotová z 97 – 98 %, protože do odstranění kritických bugů prý zbývaly 3 – 4 týdny. Ostatně, vztah s Lucas Arts byl prý skvělý až do roku 2008, kdy u Lucasů probíhala čistka, vyměnil se management a začalo se šetřit. Nejdříve byl zrušen kontrakt na Battlefront IV, a pak prý Lucasové začali bez udání důvodů odmítat veškeré dodané materiály z Battlefront III. Nakonec byl projekt zrušen.
Ellis nakonec dodává obvyklé řeči o tom, že jeho tým také dělal chyby, že padala špatná rozhodnutí, ale stejně je prý na práci svých poddaných hrdý. Tím se pro tuhle chvíli, a předpokládám, že opravdu jenom na malou chvíli, Battlefront kauza uzavírá. Nevěřím však, že definitivně. Minimálně očekávám další reakci ze strany Lucas Arts.