Multiplayer v Max Payne 3 bude mít příběh i bullet time
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer v Max Payne 3 bude mít příběh i bullet time

15. 12. 2011 11:58 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Max Payne a multiplayer, to je věc, která prostě při první myšlence nesedí. Nejde ani tak o...

Max Payne a multiplayer, to je věc, která prostě při první myšlence nesedí. Nejde ani tak o důraz hry na vyprávění, to by u hry více hráčů nevadilo, ale ikonický bullet time je prostě v multiplayeru designérský oříšek. Nicméně, plány vývojářů ohledně Max Payne 3 jsou jasné – bude multiplayer, bude mít příběh a bude mít bullet time. Jak to celé bude vypadat?


Příběhová linka samozřejmě nebude ve stylu kampaně. Spíše půjde o specifický, dynamicky se měnící set misí, které bude propojovat Maxův hlas a comicsové předěly. Multiplayer tohoto typu se bude jmenovat Gang Wars a začne určitým dějovým prvkem, který má oporu v kampani (svým zasazením budou patřit jak před Maxův příchod, tak po jeho čistce v místním podsvětí), kupříkladu pokažené předávce drog. Musíte sebrat balení peněz a utíkat s tím na určený bod, protivníci vám v tom brání. Konec kola.

V dalším kole pak prý můžete čekat třeba lov na hráče, který byl z vašeho týmu nejlepší, což je odůvodněno pomocí oněch příběhových předělů. Případně může dojít k útoku na protivníkovu základnu (asi klasická Dominance) a naopak obraně vlastního prostoru před útokem. Možností je prý opravdu hodně. Nejde vlastně o nic nového. S principem dynamicky se měnících úkolů už pracuje nějakou dobu série Killzone a její třetí díl přinesl i „příběhové“ mise, které překvapivě dobře fungovaly. Což ovšem neznamená, že to není dobrý nápad. Občas stagnující multiplayer si zaslouží podobné impulzy a pokud bude ve hře tato složka dobře zpracována, máme se nač těšit. Platí, že čím více se v rámci oněch cut scén, comicsů a čehokoliv, co přináší zdání vyprávění, objevují jména konkrétních hráčů, tím více tato složka funguje.

Více nás však bude zajímat, jak to bude s tím bullet timem. Základem hratelnosti budou takzvané bursty, což je místní ekvivalent streaků. Bursty budou prý vázány na zkušenosti (takže asi nepůjde jen o killstreaky) a budou mít tři úrovně. Každá bude stupňovat míru efektu daného burstu. Efekty zní poměrně zajímavě svým zasazením do specifického světa Max Payne, ačkoliv vlastně představují klasické prvky.

Kupříkladu paranoia způsobí, že vaši protivníci vidí své spoluhráče jako nepřátele. Vzhledem k tomu, že defaultně asi bude zapnutý friendly fire, můžete tak nadělat solidní paseku v protivníkových řadách. A ono opravdu zní v rámci vyprávění dobře, když si představíte dealera z favely, který je natolik vystresovaný, že nadělá z kamaráda řešeto.

Burst Sneaky má zase zajistit, že protivníci vás uvidí jako člena vlastního týmu, což sice v klanové hře nemusí mít vliv, protože si prostě zapamatují jména kamarádů, ale v náhodných týmech to může být zdrcující. Intuice vám zase na svém nejvyšším levelu umožní vidět siluety všech nepřátel. Samotný bullet time je také Burst. Jeho fungování je vyřešeno celkem rafinovaně. Hráč se nezrychlí, pouze aktivací bullet timu zpomalí všechny protivníky ve své linii pohledu. Jako nápad to zní zajímavě, aplikace v praxi bude samozřejmě diskutabilní a prověří to pořádně až hráči. Teoreticky by vám mohlo spamování této schopnosti pořádně zkazit hru. Pokud dokáže bullet time zpomalit celou skupinu hráčů, může jeden hráč provést tuhle akci a další dostřelit zželvované soupeře.

Koncept multiplayeru, který je bohužel do her občas pašován jako nutnost, vypadá v případě Max Payne 3 docela životaschopně. Nemáme sice záruku, že finální produkt nebude mít spoustu much, ale už jen samotná snaha se něčím odlišit, namísto standardního nasekání všech klasických módů do hry ve stylu „hrajte si, děti“, je prostě sympatická.

Nejnovější články