Bonus: World of Warships
Před Vánoci se vám každý rok snažíme přinést něco navíc. Nějaký příjemný bonus, který vás o svátcích zabaví a třeba i přiměje ty méně pravidelné čtenáře, aby si Level po čase opět koupili. Letos jsme tak pro vás domluvili velkou přílohu věnující se tipům a trikům pro World of Warships od Wargamingu. Vedle 16 stran uživatelské příručky pak v Levelu 270 najdete i unikátní invite kód do hry, který vám dá do vínku britskou loď Campbelltown (tier III), slot v přístavu, kapitána se třemi schopnostmi a 7 dní prémiového přístupu navíc.
Peklo herního vývoje
Před čtyřmi lety by se asi málokdo byl ochoten vsadit, že někdy vyjde LEVEL s motivem The Last Guardian na obálce a s recenzí této hry uvnitř. Snad každý herní vývojář vám na požádání vychrlí spoustu hororových historek „z natáčení“, japonský legendární designér Fumito Ueda by však v této disciplíně nejspíše vyhrál. Když v roce 2005 začaly první práce na The Last Guardian bylo Uedovi 35 let. Dnes je mu 46 a kolem příběhu bezejmenného chlapce a obrovského Trica se tak točila skoro čtvrtina jeho života. Je vůbec možné, aby se tak pohnutý a zdlouhavý vývoj hry nepodepsal na její kvalitě? Právě tomu se věnujeme nejen v recenzi The Last Guardian, ale i v tématu Jakuba Kováře, které vedle příkladu The Last Guardian mapuje i komplikované zrody her jako Star Citizen, DayZ nebo Owlboy.
Japonská stopa
Nejde přitom o jedinou japonskou stopu v aktuálním Levelu. Druhou velkou hrou tohoto měsíce je RPG Final Fantasy XV, ke které vám kromě čtyřstránkové recenze Jirky Pavlovského přinášíme i jeden vzácný rozhovor. Pavel Dobrovský na něj totiž ulovil dvorního skladatele hudby pro Final Fantasy hry, Nobua Uemacu, a přestože se tento legendární tvůrce na patnáctém dílu série osobně nepodílel, rozhodně má co říct. Lidí s takovou historií a zkušenostmi má herní branže jen velmi málo.
Bez peněz do her nelez
O tom, jak je vývoj her strašně drahý a náročný, slyšíme ze všech stran. Často to koneckonců opakují i autoři našich pravidelných sloupků v rubrice Reaktor. Proto jsme se rozhodli, že jednoho z nich oslovíme s tím, ať se o tématu sestavování herních rozpočtů rozepíše trochu obšírněji. Volba padla na Lukáše Macuru a v jeho článku se dozvíte, s jakými položkami musí počítat rozpočet na hru a jak předejít tomu, abyste jej překročili. Malý spoiler: Nejde to.
Enfante terribles
Do vosího hnízda, jinými slovy do zapálené a aktivní komunity tradičních hráčů, kope v herním průmyslu kdekdo. Většinou nepřímo a třeba takový Bobby Kotick si svůj mediální obraz nevysloužil úplně právem. Najdeme ale také spoustu úmyslných kopanců. Nebo prostě jen nemálo upřímného popichování, proti kterému se nakonec vzedmula vlna reakcí hráčů. Několik nejzajímavějších případů mapuje ve svém článku Adam Homola. Dojde tak nejen na Phila Fishe, Jonathana Blowa nebo Adama Ortha, ale i na Dana Vávru.
Další ukázky z nového Levelu
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah Levelu 270 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.