Coby producent se Pardo podílel například na Diablo III a Hearthstone. Vedle her byl se zasadil o rozvoj e-sport scény skrze StarCraft a StarCraft II a nebýt něj, mělo by filmové zpracování WarCraftu mnohem těžší cestu na svět. Před příchodem do Blizzardu navíc Pardo pracoval jako producent či tester na Wolfenstein 3D, Mortal Kombat Trilogy, Descent a Cyberia. Životopis podobného kalibru má v herní branži málokdo.
"Po 17 letech v Blizzardu jsem se po dlouhém a důkladném zvažování rozhodl odejít a začít další kapitolu mého osobního i kariérního života. Bylo to obtížné, ale ve výsledku vzrušující rozhodnutí," napsal na rozloučenou. Pardo se s Blizzardem neloučí ve zlém a v dlouhém postu na fórech Heroes of the Storm připomněl, že Blizzard je pro designéry to nejlepší místo na světě a ne nadarmo prý začínají credits (výčet všech lidi, co se na hře podílí) každé hry Blizzardu větou "Game Design by Blizzard Entertainment".
Ostatně, Blizzard se už spousty let řídí osmi zásadními principy, přičemž na prvním místě je hratelnost. Hry od Blizzardu nikdy neohromovaly grafikou nebo originalitou, ale vypilovanou hratelností klasických konceptů, na které má medvědí podíl právě Pardo a jeho týmy. Byl to právě Pardo, který byl hlavním designérem World of WarCraft a měl tudíž velký vliv na to, jakým způsobem změnila jedna hra celý žánr a stal se z ní fenomén.
Režisér WarCraft filmu Duncan Jones a Rob Pardo na loňském BlizzConu
Z designéra se Pardo v průběhu let vypracoval přes pozice hlavního designéra, producenta a výkonného producenta až k viceprezidentovi designu, aby v Blizzardu skončil na pozici hlavního kreativce.
"Na nové výzvy mé kariéry se těším, ale vždycky budu rád vzpomínat na chvíle strávené s vámi a s úžasnými týmy v Blizzardu. Bylo to uspokojující, pokorné a udělalo to ze mě lepšího vývojáře i člověka. Těším se na hraní her od Blizzardu z pohledu hráče - hlavně mám konečně čas se učit, jak v Hearthstone sestavit pořádný deck," napsal Pardo.
Co bude dál? Zatím nevíme. Pardo nic neoznámil, ani nenaznačil. Z herního průmyslu asi nedochází, ale teď má v diáři prý jen dovolenou s rodinou a hraní her. O jeho novém projektu se dle jeho slov dozvíme "when it's ready".
"Je to jako mít prázdný quest log a vstoupit poprvé do nové zóny," přirovnal aktuální situaci k WoWku. Vzhledem k reputaci Parda spíše nemůžeme čekat, že by kývnul na nabídku EA nebo Zenimaxu a šel pracovat jako producent na další tradiční velké hře. Založení vlastního studia a práce na menší a odvážnější hře je jedna z možností, stejně jako práce pro Oculus VR, kde mají fůru peněz a dávají dohromady vývojářský allstar tým.
Tak jako tak nezbývá než Pardovi poděkovat a popřát hodně úspěchů do budoucna - doufejme, že se se svými budoucími projekty zařadí spíše po bok těch úspěšnějších ex-Blizzardů jako jsou například zakladatelé ArenaNET, a nevezme si příklad z Billa Ropera a jeho průšvihu s názvem Hellgate: London.