Naše hry jsou univerzálně srozumitelné, říká Jakub Dvorský z Amanity

Hry od Amanity jsou dlouhodobě populární, a hlavně úspěšné u nás i ve světě, a třeba Samorost 3 se stal absolutním vítězem v anketě Česká hra roku 2016. Bez váhání lze tedy historii i současnost studia Amanita a jeho zakladatele označit za ztělesnění úspěchu. Jak v Amanitě probíhá vývoj her, jak je na hry studia pohlíženo v zahraničí, a kam směřuje Amanita do budoucna - na tyto a další otázky odpovídá zakladatel, šéf a kreativní mozek pražského studia Jakub Dvorský.

Punkové roky Charlese Cecila - rozhovor s hlavním mozkem série Broken Sword

Hravé. Jinak se nedá povídání s autorem Broken Sword Charlesem Cecilem popsat. Zatímco vlny Jaderského moře šplouchají na vývojářskou konferenci v chorvatském Splitu, noří se do vzpomínek na své úplné začátky a plynule od nich přechází k prvním výhrám, ale i prohrám až do současnosti. Dekády strávené na videoherním poli popisuje s jemným britský humorem a odstupem. 

„Kamenné prodejny přežijí ještě dlouho,” říká nový majitel JRC

Ještě před dvěma měsíci neměl Michal Šnobr s hrami prakticky nic společného. Jméno si udělal v energetice, kde jako analytik radí velkým firmám, investorům i státním institucím. S hrami se, podle svých slov, setkával jen rekreačně. „Jsem generace, která vyrostla na PC hrách jako Wolfenstein 3D, Age of Empires a dalších. Nyní mi na nějaké aktivní hraní už nezbývá moc času, tak jen zpovzdálí sleduji, co hrají mé děti na mobilech, PC ale i na konzolích.” Přesto se rozhodl do herního průmyslu vstoupit, a to velmi rázně. Šnobrova společnost Hamaga koupila v polovině července největší maloobchodní síť s videohrami a zároveň jednu z nejstarších herních firem u nás - JRC. Zeptali jsme se tedy Šnobra, co jej k tomu, když pomineme nostalgický zájem o hry, vedlo.

John Ribbins mluví o svém placatém akčním baletu Not a Hero

Milovníci akčních filmů všeho druhu a legendární Blackthorne by měli zbystřit, protože Not a Hero je střílečka právě pro ně. Kde jinde si můžete zahrát za Jesuse z Big Lebowskiho a nebo Chow Yun-Fata z jakéhokoliv baletního masakru od Johna Woo? Právě o zdrojích inspirace pro Not a Hero jsme si popovídali s Johnem Ribbinsem, šéfem studia Roll7.

Rozhovor s Dennisem Wedinem, hlavním výtvarníkem Hotline Miami

V naší sérii rozhovorů natočených během letošní E3 pokračujeme nezávislou, leč známou scénou. Pavel si sednul v jednom z karavanů Devolver Digital s Dennisem Wedinem, hlavním výtvarníkem Hotline Miami a jeho chystaného pokračování. Samozřejmě tedy přišla řeč právě na Hotline Miami a zdroje inspirace při tvorbě tohoto pixelartového masakru.