Activision zažívá díky úspěchu Destiny a World of Warcraft rekordní čtvrtletí
zdroj: tisková zpráva

Activision zažívá díky úspěchu Destiny a World of Warcraft rekordní čtvrtletí

5. 11. 2014 12:36 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Destiny je pro Activision neoddiskutovatelným úspěchem. Bungie už oznámili, že ve hře je 9,5 milionů hráčů, přičemž aktivní jedinci tráví ve hře v průměru tři hodiny denně. Není proto divu, že se aktivně rozjíždí práce na druhém dílu, který byl v plánu od začátku spolupráce s Bungie a Activision - změnu původního plánu by mohl zapříčinit snad jen komerční neúspěch hry, který se nedostavil. Naopak. Nejen díky Destiny zažívá Activision z pohledu tržeb rekordní kvartál.

Výnosy firmy před zdaněním meziročně stouply z 657 milionů dolarů na rekordní 1,17 miliardy. Pod tímto výrazným nárůstem je podepsán nejen tržní úspěch Destiny, ale i nárůst předplatitelů World of Warcraft, kteří přichází v očekávání datadisku Warlords of Draenor. Na úspěchu se ale podílela i karetní hra Hearthstone: Heroes of WarCraft, která přesáhla metu 20 milionů registrovaných uživatelů.

Není tedy divu, že se Bobby Kotick dme pýchou. „Naše výsledky třetího kvartálu pramení z toho, že se Destiny stala nejúspěšnější novou značkou v historii. Své způsobily i prodeje Diablo III: Reaper of Souls - Ultimate Evil Edition, Hearthstone: Heroes of WarCraft a World of Warcraft, kde došlo k nárůstu předplatitelů na 7,41 milionů.“ Activison na konto těchto výsledků zvyšuje finanční projekce pro zbytek roku.

zdroj: Vlastní

Navíc pro Activision nejde o konec dobrých časů. Datadisk Warlords of Draenor ještě nevyšel, takže se dá čekat, že hlavní vlna navrátilců do World of Warcraft teprve přijde. Do výsledků za další kvartál se navíc budou počítat i výsledky včera vydané střílečky Call of Duty: Advanced Warfare.

Optimistické vyhlídky má ale Activision i stran příštího roku. Mělo by dojít k vydání MOBA hry od Blizzardu Heroes of the StormCall of Duty Online přejde do fáze otevřené bety. O potenciálu čínského trhu při tom není nutné zdlouhavě hovořit. Zvlášť, když vezmete v úvahu, že Call of Duty Online je šitá na míru právě Číňanům.

Zamrzí sice, že Kotick do plánu ohledně budoucích úspěchu nezahrnul i StarCraft II: Legacy of the Void, ale třeba to přenechá Blizzardu - aby se měli tvůrci čím pochlubit na blížícím se BlizzConu. Kotick ostatně nezmínil ani datadisk pro Hearthstone, který je ve vývoji určitě příští rok vyjde.

zdroj: Archiv

Nejnovější články