Age of Empires Online přešla na free-to-play
zdroj: tisková zpráva

Age of Empires Online přešla na free-to-play

28. 6. 2012 11:36 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Věděl jsem, že se to dříve či později stane. A už je to tady. Konečně i vývojáři jsou totálně ztracení ve všech těch free-to-play, free-to-try, free-to-free, skoro-free, vůbec-ne-free a úplně-free modelech, které se neobejdou bez dvojité měny, možnosti nakupovat něco za peníze, něco dalšího jen za in-game měnu... A protože zmatek neprospívá byznysu, hledají sami vývojáři nějaký standard, pokud možno zcela jasný a srozumitelný. Když jsou totiž zmatení oni, jak to asi musí vypadat na straně hráčů?

Pokud bych měl hovořit o Age of Empires Online, tak bych řekl, že to vypadá dost blbě. Zatím. Protože přijde změna. Vývojáři z Gas Powered Games a hlavouni z Microsoftu nedávno změnili charakter hry z free-to-try na free-to-play. Pokud si ťukáte na čelo s tím, že tyhle cizí výrazy jsou hezké, ale zcela bezobsažné, tak v tomto případě vydržte, ona ta změna opravdu o něčem je a potenciál výrazného posunu v sobě tentokrát nese.

Zatímco doposud jste mohli hrát dosti výraznou část AoE Online bezplatně, existovaly ve hře významné prvky, které jste si prostě koupit museli – třeba některé pokročilé civilizace/národy. Po letním updatu už vám ale bezplatně bude přístupné všechno. Možnost koupit si předměty, civilizace a jiný obsah tu ale je také, pokud jej budete chtít využívat rychleji a nemáte čas trávit hraním pár hodin denně. AoE Online se tak přidává ke skupině skutečných free-to-play her, kde si všechno můžete koupit za herní body, které se dají získat hraním, ale bude vás to stát více času a úsilí. Anebo ten čas a trpělivost nemáte a zmíněné herní body si prostě koupíte za normální peníze.

Třeba prémiovou civilizaci, která byla doposud dostupná jenom za skutečné peníze, získáte podle hlavního designéra hry Stevea Baumana za dva až tři týdny, když hře den co den věnujete pár desítek minut či hodin. Což zní férově, ale funkčnost celého systému stejně závisí na vybalancování a hlavně na správném rozdělení nového obsahu na ten, který je hráčům přístupný zcela zdarma hned, a na ten, na který si budou muset vydělat dalším hraním.

V případě, že by získání dostatečného množství Empire bodů na nákup kdejaké prkotiny trvalo celé věky, takže by se k ní dostali jen hráči ochotní si Empire body kupovat, logicky to klasického hráče (neplatícího) odradí. Vzhledem k tomu, že počet platících hráčů se u těch nejúspěšnějších free-to-play her pohybuje mezi 3 – 5 procenty, měl by veškerý obsah být vystavěn primárně pro ty, co chtějí hrát – ne pro ty, co jsou ochotni za to platit.

Nejnovější články