Amanita zveřejnila prodejní statistiky Machinaria - hry se prodaly 4 miliony kopií
zdroj: tisková zpráva

Amanita zveřejnila prodejní statistiky Machinaria - hry se prodaly 4 miliony kopií

15. 7. 2016 11:22 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Za sedm let od vydání Machinaria se prodaly 4 miliony kopií, což samozřejmě dělá studiu Amanita Design radost. Podělili se tedy o statistiky prodejů, které zveřejnili v tradičně netradiční infografice.  Hra vyšla na široké spektrum zařízení, od PC, přes mobilní platformy, PS3 a PS Vita. O většinu zisku se ale podělily první dvě kategorie – PC vydělalo 49 % z celkového výdělku a mobily 44 %. Na mobilech pak drtivě převládá iOS s 72 % prodejů, následuje Android s 25 % a Windows Phone s Blackberry si rozdělili zbylá 3 %.

Velmi zajímavý je pohled na to, jak se prodávaly verze pro PC. Asi nikoho nepřekvapí, že digitální distribuce si urvala 98 % z výdělků, ale zajímavý je pohled na počet prodaných kusů a výdělek podle distribuční platformy. Podle počtu kusů vede Humble Bundle s 35 % a až za ním je Steam s 26 % a Mac App Store s 13 %. Největší příjem ale měla Amanita ze Steamu (29 %) a pak z vlastních stránek, kde mají i obchod (27 %). V těsném závěsu se drží i Mac App Store s 26 %, ale Humble Bundle přispěl jen 7 %.

Dobře se tak ukazuje, že dobrá prodejnost v rámci balíčku na Humble Bundle rozhodně neznamená i odpovídající příjmy. Ačkoliv na stránkách Amanity se prodala jen cca čtvrtina kusů oproti Humble Bundle, tato čtvrtina vydělala čtyřnásobek peněz. Na druhou stranu, v Humble Budnle se hry objevují většinou až po čase, kdy už prodejnost za plnou cenu není příliš velká - a pak se oněch sedm procent hodí.

Nakonec je tu i statistika prodejů z hlediska zemí, ovšem podle zisku, ne prodaných kusů. Vede USA, odkud plynula celá třetina příjmů. Velká Británie zajistila desetinu, Německo 8 %, Francie 4 % a zbylé země EU se složily na 17 %. Pokud bychom tedy sečetli Evropu, vydělala nakonec víc, než Spojené Státy.

machinarium stats zdroj: Vlastní foto autora

Nejnovější články