Spodní částka je odhad pesimistický, horní částka optimistický, takže nejlepší bude zastavit se někde ve středu (by voko) a říci, že přes milion kopií se prodalo určitě. Ať je to jakkoli, lze prodeje Amnesie považovat za krásný úspěch. Zvlášť, když pramen nevysychá a měsíčně se prodá přes 10 tisíc kusů Amnesie, takže skoro každých pět minut jedna kopie. Jak to slovo nesnáším, tak to je prostě „cool“!
Většina prodejů se možná odehrála a odehrává ve slevách, ale přesto si vývojáři z Frictional mohou dovolit normální platy, studio se rozrostlo na 11 stálých zaměstnanců, do rukou týmu thechineseroom mohli svěřit vývoj Amnesia: A Machine for Pigs a sami mohou pracovat na zbrusu nové hororové hře, která by měla vyjít někdy v roce 2014. A to je ještě víc „cool“!
Nebude to zřejmě další Amnesia (to je má domněnka), ale jak je v blogu uvedeno, bude to horor viděný z pohledu první osoby, který se pokusí hráče děsit, strašit a jinak emocionálně rozhodit trošku sofistikovanějším způsobem, než to činila svými prvoplánovými lekačkami právě Amnesia.
Tím se samozřejmě nikdo nesnaží zpětně Amnesii nějak shazovat - ostatně prodeje a aktivita moderů dokazuje, že se tento horor zkrátka strefil do toho, co lidé chtějí. Za jeden ze základních kamenů současného úspěchu hry prý tvůrci vděčí (krom přílivu stále nových Let's Play videí, které stimulují zájem a tím pádem i prodeje) právě možnosti hru modovat a vytvářet v ní vlastní příběhy.
O implementaci prvku bylo rozhodnuto na poslední chvíli, hotové to bylo za pár dní včetně wiki a dokumentace, ale navzdory absenci přesných čísel o vlivu na prodeje, je jen z počtu modifikací na ModDB jasné, že to bylo rozhodnutí správné. Z toho si osobně odvodím, že podobná možnost bude i v další hře od Frictional, ať už to bude horor z Matějské pouti, psychiatrického oddělení v Bohnicích nebo severská variace na Červenou karkulku, která teď velmi chabě odolává útoku hollywoodských filmařů.
A pokud jde o řešení míry pirátství, kterou by člověk v podobném blogu stoprocentně očekával, tak tady se ničeho podobného nedočkáte. Respektive, vlastně dva řádky jsou tomu v té záplavě textu věnované. Ovšem jen proto, aby bylo dostatečně jasně řečeno, že tvůrci na pirátství kašlou, protože se jim Amnesia dobře prodává. A nejenom Amnesia, zbývá dodat nakonec, protože nějakých 900 kusů měsíčně prodávají stabilně poslední rok dohromady i hry v sérii Penumbra. A to je rovněž "cool".