Autoři Sunless Skies kvůli finančním problémům propouštějí zaměstnance
zdroj: tisková zpráva

Autoři Sunless Skies kvůli finančním problémům propouštějí zaměstnance

8. 2. 2018 12:33 | Byznys | autor: Václav Pecháček |

Nezávislí vývojáři ze studia Faibetter, tvůrci výborných narativních her Fallen London a Sunless Sea, oznámili špatné zprávy. Jejich nejnovější projekt Sunless Skies, který před rokem vybral na Kickstarteru přes 370 tisíc liber, se v předběžném přístupu prodává mnohem hůř, než autoři očekávali. Výsledkem je propouštění zaměstnanců a posunutí data vydání, ale pokud se na steampunkovou výpravu do nebes těšíte, nezoufejte – hra prý letos určitě vyjde.

Vývojáři v updatu na svých stránkách vysvětlili, že oproti předchozí hře Sunless Sea se té nové za stejnou dobu prodalo jen asi 15 % kopií, a tak chybí peníze. Je za tím vidět několik faktorů, například množství lidí, kteří už hru podpořili na Kickstarteru a Steamu se logicky vyhnuli, nebo skutečnost, že Sunless Skies vstoupily do early accessu příliš brzy. Hra ještě nebyla připravená na mediální pozornost, a tak kolem ní nevzniklo potřebné haló.

O krocích, které bylo v reakci třeba učinit, nechám hovořit samotné autory: „Na konci loňského roku jsme dospěli k několika obtížným rozhodnutím, abychom zajistili dvě věci: že při vydání nebudeme v takové finanční situaci, která by hrozila zavřením studia předtím, než stihneme dokončit příští hru, a že budeme pokračovat s lepší strukturou pro podnik tvořící hry jako ty naše.“

To bohužel znamená, že studio opustili čtyři členové týmu. Pro malé studio o deseti až dvaceti lidech, kde se všichni navzájem důvěrně znají, to musí být těžká rána, zvlášť když samotní zaměstnanci pravděpodobně neudělali nic špatně, jen byli o něco postradatelnější než jejich kolegové. Nezbývá než doufat, že se pro ně v oboru brzo uvolní nová místa.

zdroj: Archiv

Finanční problémy mají dopad i na další projekty studia, například hru Fallen London, která byla doteď dostupná na webu a v mobilních aplikacích. Vývojáři teď ale nemůžou plýtvat silami na podporu obou platforem, a tak verze pro mobily do pár měsíců skončí. Ta webová se ovšem na oplátku dočká velkého updatu (tvůrci dokonce používají slovo „relaunch“), takže výlet do příběhy protkaných podzemních prostor by brzo měl být výrazně hezčí a příjemnější.

Katovská sekyra dopadla i na Fundbetter, iniciativu studia, která finančně podporovala malé narativní hry, což v situaci, kdy nezbývá moc peněz ani na chod samotného studia, samozřejmě dává dokonalý smysl. Pakliže se situace zlepší, Failbetter by chtěl program obnovit obohacený o nové nápady.

Jsem rád, že se autoři soustředí primárně na Sunless Skies a jejich brzké vydání. Jeden z hlavních důvodů, proč jsem se stále ještě neosmělil hru vyzkoušet, je obecná nevhodnost příběhových titulů pro předběžný přístup. Troufnu si odhadnout, že vydání plné verze je pro hodně hráčů klíčovým milníkem, po jehož překročení se do světa v oblacích bez váhání vydají.

Pevně doufám ve správnost své předpovědi. Jen je trochu škoda, že talentovaný scénárista a hlavní autor předchozích dvou her Alexis Kennedy teď místo toho pracuje na novém dílu Dragon Age (o jeho zkušenostech s prací pro BioWare jsem psal zde). No, snad se díky tomu v dohledné době dočkáme nikoli jedné, ale hned dvou skvěle napsaných her.

Nejnovější články