Battlefield 4 a FIFA 14 táhnou hospodaření Electronic Arts
zdroj: tisková zpráva

Battlefield 4 a FIFA 14 táhnou hospodaření Electronic Arts

29. 1. 2014 15:28 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Vypadá to, že přechod z minulé generace konzolí na tu novou (nebo vlastně už současnou?) se neobejde bez pořádného podpisu mytické ruky trhu na příjmech herních gigantů. Electronic Arts zveřejnila výsledky za třetí čtvrtletí, které končilo 31. prosince, a v tržbách zaznamenala meziročně znatelný propad.

Oproti loňským 3,96 miliardám dolarů to letos bylo jen 3,66 miliard. Je celkem jasné, že za propadem je pokles nákupu krabicových her – z 568 milionů dolarů na 370 milionů meziročně. Naopak digitální distribuce EA zaznamenala nárůst z 321 milionů na 410.

V Electronic Arts z toho ale nejsou nějak překvapeni. Vzhledem k přesunu z jedné generace na druhou se očekával propad v nákupech her na odcházející konzole, tím spíše, že ty nové se dostaly do daného čtvrtletí celkem pozdě a ještě neuspokojily v počtu kusů celý trh. EA dokonce vedla ve svých finančních projekcích ještě větší propad - 775 milionů dolarů.

Nicméně EA očekává, že v novém roce zase poroste prodej krabicových her, což by mělo doplnit konstantní nárůst digitální distribuce. „Třetí kvartál se nese ve znamení vzrušujícího startu nové generace her a jsme hrdí na to, že jsme vydavatelem číslo jedna v next-gen konzolích v prosinci, kdy miliony hráčů po celém světě hrají na PS4 a Xbox One tituly od EA“, říká Andrew Wilson.

Hlavními tahouny tohoto čtvrtletí byly tituly Battlefield 4 a FIFA 14, nicméně se zdá, že prodeje střílečky na odcházející generaci byly za očekáváním a celkový přechod mezi generacemi se projevil výrazněji, než EA čekala. Peter Moore přitom vylučuje, že by za sníženými prodeji byly technické problémy, které se u hry opakovaně projevovaly. „Tahle hra má dlouhý průběh prodejů a bude se nadále prodávat po celý další fiskální rok. Ano, viděli jsme dopad přechodu na prodeje v minulé generaci, ale to nebylo navázáno, jak věříme, na hledisko kvality.

Na druhou stranu, právě Battlefield 4 zabodoval na poli digitální distribuce, kdy Premium členství koupilo už 1,6 milionu hráčů, což je rychlejší proces, než tomu bylo u trojky. Ostatně, ono to vychloubání není úplně mimo i přes propad tržeb, EA zaznamenala 35 procent ze všech prodejů softwaru na Xbox One a PlayStation 4 na západě. Je tedy celkem jasné, že EA věří v úspěch a očekávané rozšíření obou konzolí. Moore čeká, že do konce března se prodá deset milionů next-gen konzolí. Zároveň ale počítá i s dalšími dvěma roky podpory pro X360 a PS3 ze strany Microsoftu a Sony, takže je ještě nemusíme pohřbívat.

Nejnovější články