Oproti loňským 3,96 miliardám dolarů to letos bylo jen 3,66 miliard. Je celkem jasné, že za propadem je pokles nákupu krabicových her – z 568 milionů dolarů na 370 milionů meziročně. Naopak digitální distribuce EA zaznamenala nárůst z 321 milionů na 410.
V Electronic Arts z toho ale nejsou nějak překvapeni. Vzhledem k přesunu z jedné generace na druhou se očekával propad v nákupech her na odcházející konzole, tím spíše, že ty nové se dostaly do daného čtvrtletí celkem pozdě a ještě neuspokojily v počtu kusů celý trh. EA dokonce vedla ve svých finančních projekcích ještě větší propad - 775 milionů dolarů.
Nicméně EA očekává, že v novém roce zase poroste prodej krabicových her, což by mělo doplnit konstantní nárůst digitální distribuce. „Třetí kvartál se nese ve znamení vzrušujícího startu nové generace her a jsme hrdí na to, že jsme vydavatelem číslo jedna v next-gen konzolích v prosinci, kdy miliony hráčů po celém světě hrají na PS4 a Xbox One tituly od EA“, říká Andrew Wilson.
Hlavními tahouny tohoto čtvrtletí byly tituly Battlefield 4 a FIFA 14, nicméně se zdá, že prodeje střílečky na odcházející generaci byly za očekáváním a celkový přechod mezi generacemi se projevil výrazněji, než EA čekala. Peter Moore přitom vylučuje, že by za sníženými prodeji byly technické problémy, které se u hry opakovaně projevovaly. „Tahle hra má dlouhý průběh prodejů a bude se nadále prodávat po celý další fiskální rok. Ano, viděli jsme dopad přechodu na prodeje v minulé generaci, ale to nebylo navázáno, jak věříme, na hledisko kvality.
Na druhou stranu, právě Battlefield 4 zabodoval na poli digitální distribuce, kdy Premium členství koupilo už 1,6 milionu hráčů, což je rychlejší proces, než tomu bylo u trojky. Ostatně, ono to vychloubání není úplně mimo i přes propad tržeb, EA zaznamenala 35 procent ze všech prodejů softwaru na Xbox One a PlayStation 4 na západě. Je tedy celkem jasné, že EA věří v úspěch a očekávané rozšíření obou konzolí. Moore čeká, že do konce března se prodá deset milionů next-gen konzolí. Zároveň ale počítá i s dalšími dvěma roky podpory pro X360 a PS3 ze strany Microsoftu a Sony, takže je ještě nemusíme pohřbívat.