Vzhledem k probíhajícímu vyšetřování nechce Advertising Standards Authority případ komentovat. Detaily o tom, co je vlastně předmětem vyšetřování, však na redditu zveřejnil jeden ze stěžovatelů s nickem AzzerUK. ASA konkrétně prověřuje, jestli trailery před vydáním s ohledem na finální hru správně prezentovaly chování lodi, chování zvířat, vzhled struktur a budov, zpracování vody, chování lodi a další konkrétní prvky. S ohledem na Steamu stránku hry pak ASA prověřuje, jestli obrázky ze hry odpovídají kvalitě grafiky ze hry, potažmo jestli popisek hry správně informace o absenci nahrávacích obrazovek nebo boji frakcí o teritoria.
Ke všem těmto bodům se nyní musí Valve i Hello Games vyjádřit než ASA vynese finální verdikt. Když orgán nazná, že k žádnému matení zákazníka nedošlo, nic se nestane. Pokud ale stížnost celou nebo její část uzná, musely by dotčené materiály zmizet ze Steamu, z PS Storu a ze všech míst, kde slouží k prezentaci či propagaci hry, čili i z Youtube apod.
zdroj: Archiv
V diskusi na redditu se samozřejmě objevuje celá řada názorů, které se buď staví za stížnost, nebo se naopak diví, že lidé podléhají reklamě, předobjednávají si hry, nepočkají na recenze, a pak se cítí dotčeni. Jak ovšem AzzerUK vysvětluje, jeho cílem není dosáhnout vrácení peněz, ani nemá osobně nic proti Hello Games nebo Valve. Jen by byl rád, kdyby Valve nutila vydavatele a tvůrce, aby na Steamu prezentovali své hry více realisticky - nesestříhanými ukázkami přímo ze hry, ideálně v té samé kvalitě, jakou pak nabídne finální hra. Zkrátka aby vydavatelé propagovali hry takové, jaké jsou nebo po vydání budou, což se podle něj v případě No Man’s Sky nepovedlo. Zejména trailery se podle AzzerUK od skutečné hry výrazně lišily a cítil se jimi být uvedený v omyl, jak se vyjádřil pro britský Eurogamer.
Nejedná se o první případ propagace hry, který ASA řeší. V roce 2008 ASA na základě stížností zakázala kvůli potenciální glorifikaci násilí reklamu na Stranglehold, v roce 2007 donutila stáhnout reklamu na Xbox 360, protože podporovala pouliční závodění, a třeba v roce 2012 donutila Activision vysílat reklamu na Call of Duty: Modern Warfare 3 až po půl osmé večer.