„S radostí vám oznamuji, že jsem 1. srpna nastoupil do Saber Interactive na pozici kreativního ředitele. Povedu tvůrčí vizi našich pěti studií roztroušených po světě,“ píše Tim Willits na svém Twitteru.
A kdyby náhodou někdo nevěděl, co jsou Saber Interactive zač, tak dodává několik kousků z jejich portfolia: úspěšnou kooperativní akci World War Z, sportovní NBA Playgrounds 2 a v neposlední řadě i jemu jistě velmi blízký Quake Champions. Já k tomu ještě dodám, že právě toto studio připravuje třetího Zaklínače pro Switch a remaster Krotitelů duchů.
Willits se o kariérní změně rozpovídal pro Fortune, kde své mnohaleté působení v id Software přirovnal k manželství, zatímco Saber Interactive je pro něj zjevně mladší a atraktivnější společností, která v posledních letech začala růst, rozšiřovat se o nové týmy a studia.
I am excited to announce that on August 1st I became the Chief Creative Officer of Saber Interactive. I will be leading the creative vision of our five studios around the world. pic.twitter.com/rsJ1OsgHkX
— Tim Willits (@TimWillits) August 12, 2019
Z jeho povídání cítím jistou míru vyhoření v id Software. Pochvaluje si totiž malé týmy, ve kterých se věci dějí rychleji a jsou i proto zábavnější. „Neříkám nic špatného o Bethesdě – miluji ji –, ale malé týmy jsou vzrušující a zábavné. Když má někdo dobrý nápad, prostě se do něj pustíme. Pokud to nevyjde, rychle to změníme.“
Mezi hlavní lákadla nové práce patřila možnost pracovat na něčem, co není FPS. Willits ale věří, že své zkušenosti se střílečkami, které vyžadují perfektní přesnost a smysl pro detail, dokáže zakomponovat i do jiných žánrů.
Dalším důvodem je jednoduše fakt, že by rád dělal na něčem zábavném. Šéfování id zjevně není tak strhující jako pracovat s několika mnohem menšími týmy na jejich tvůrčích vizích. Tak ať se mu na novém místě daří a obdaří nás dalšími skvělými hrami.