Capcom slaví vyšší tržby, šance na Dragon’s Dogma 2 roste
zdroj: tisková zpráva

Capcom slaví vyšší tržby, šance na Dragon’s Dogma 2 roste

30. 7. 2012 15:13 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Ze strany japonských vydavatelů a vývojářů jsme si za poslední roky zvykli spíše na depresivní vyjádření, jak jde všechno do háje, potažmo, jak se tamní vývojáři nedokáží vypořádat s hrami tak, aby je pobral i trh mimo Japonsko. Proto působí informace o hospodaření Capcomu za kvartál končící 30. červnem 2012 tak trošku jako zjevení!

Capcom se chlubí nárůstem tržeb nejenom za celou firmu, ale i za divizi, pod kterou spadají konzolové, PC a jiné hry. Ta konkrétně utržila v přepočtu 175 milionů dolarů, což je oproti stejnému období roku 2011 nárůst o skoro 80 %. Samotná tato zpráva by však nebyla ani trošku zajímavá, pokud by se nevztahovala na první konkrétní náznaky o pokračování hardcore RPG Dragon’s Dogma, které se třeba nám velmi líbilo. Hra se sice nejlépe prodávala doma v Japonsku (necelý půl milion prodaných kusů), ale nějaké ty prodeje se nasbíraly i v Evropě a Americe, takže se celkově pohybují zhruba okolo milionu kusů (do prodejen jich bylo na základě poptávky odesláno přes milion). A Capcom je s tím spokojený.

Už dříve firma připustila, že z Dragon’s Dogma hodlá udělat sérii a producent hry Hideaki Itsuno pro Famitsu naznačil, co se mu do prvního dílu nevešlo a mohlo by se tedy zjevit ve dvojce. V prvé řadě zmínil, že se v jedničce nepodařilo zrealizovat editor umožňující hráčům tvorbu vlastních questů a rovněž zalitoval, že herní svět byl ve výsledku pouze ze dvou třetin tak rozlehlý, jak to původně plánoval. Těmito konkrétními zmínkami Itsuno navázal na svá vlastní prohlášení z počátku června, že by se strašně rád pustil do vývoje dvojky.

Zdá se tedy, že jak tvůrce (a jeho tým), tak vydavatel jsou na stejné vlně. Kéž by je tak napadlo to nejlepší vylepšení, kterého se první díl může dočkat – PC verze. Mám takový dojem, že by ji sice neocenilo nijak oslnivé množství hráčů, ale nemuselo by jich být málo a jsem přesvědčený, že by byli spokojeni.

Pozastavit se také musím nad tím, že Dragon’s Dogma je firmou považována za úspěch ačkoli prodala, z našeho zápaďáckého pohledu, jenom okolo milionu kusů. Skoro to zní jako pohádka na dobrou noc, když všude kolem řádí zkazky, že když vysokorozpočtový titul neprodá alespoň 3-5 milionů, tak je to neúspěch. Jak se zdá, není to pravda a je to logické – komerční úspěch či neúspěch se neřídí globálním standardem, ale zejména náklady na každý konkrétní titul. Pokud teda v Capcomu byli schopni vyrobit Dragon’s Dogma relativně levně a rychle, tak i ten milion může hře na oslavu úspěchu bohatě stačit. Normální kupecké počty!

Nejnovější články