Český Game mění název na JRC a vstupuje na slovenský trh
zdroj: tisková zpráva

Český Game mění název na JRC a vstupuje na slovenský trh

9. 11. 2012 15:53 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Srpnový prodej řetězce herních obchodů Game Czech společnosti Genesis Capital se sice neobešel bez protestů dalšího zájemce o koupi, tedy firmy Next Level Games, ale příslušné úřady nenašly na celém obchodu žádné pochybení, a tím se „kauza“ uzavřela. Game Czech tak může naplno rozvíjet své podnikatelské záměry, a prvním krokem je expanze na Slovensko.

Podle dnešní tiskové zprávy odkoupila Game Czech síť jedenácti herních obchodů značky Brloh, v níž hodlá zavést standardy, které dodržuje v ČR, přičemž od napojení slovenské sítě prodejen na českou společnost si Game Czech slibuje úsporu nákladů a vyšší tržby. Pro nás v ČR je však z dnešní tiskovky nejzajímavější jiná informace, než expanze k bratrům Slovákům. Ještě v průběhu listopadu zde značka Game skončí a nahradí ji původní název JRC, který celá síť používala ještě před tím, než se stala součástí nadnárodní skupiny.

Hlavním důvodem ke změně názvu, jak to alespoň uvádí tisková zpráva, je značné povědomí o značce JRC u veřejnosti. Prý je dokonce větší, než z jakého se může těšit značka Game, která zde fungovala poslední čtyři roky. Lze samozřejmě spekulovat, jestli za kompletním rebrandingem prodejního řetězce nevězí spíše poplatky anglické firmě za užívání názvu Game, které jistě nebyly malé, když se firmě vyplatí investovat do změny značky na JRC. Podstatný je ale fakt, že jeden z největších prodejců her v ČR se bude u nás, a čerstvě i na Slovensku, nazývat znovu JRC. Na zbytku nezáleží.

Koupě slovenského Brlohu byla dlouhodobě zamýšleným krokem – zájem o tuto síť měla  už dříve anglická společnost Game Group, donedávna vlastník JRC. Tento záměr pak převzalo staronové vedení GAME Czech / JRC pod novým majitelem a promptně jej i zrealizovalo.

Zájem o průnik na slovenský trh přitom pramení z důvěry v růstový potenciál středoevropského trhu pokud jde o oblast PC i konzolových her. Game Czech tedy věří, že díky akvizici Brlohu se firmě podaří do pěti let navýšit hodnotu ročního obratu nad 500 milionů Kč, přičemž za minulý rok česká pobočka Game dosáhla tržeb ve výši 317 milionů Kč. To jen pro ilustraci, o jak velkém nárůstu vedení Game Czech v rámci nadcházející pětiletky hovoří.

Pokud si chcete připomenout celý průběhu prodeje české pobočky Game do rukou Genesis Capital, přečtěte si první a druhý článek, kde je vše podrobně rozepsané. No a až půjdete v prosinci kupovat hry do některé z kamenných prodejen Game, tak se prosím vás nelekněte, že tam bude svítit starý známý název JRC.

Nejnovější články