Patent popisuje fungování reklamy tak, že se nejdřív hra zpomalí a vyskočí varování o přerušení hry a tom, že vyskočí reklama. Následně dojde k samotnému přerušení hraní, přehrání reklamy a hra zase pokračuje dál. Cpát něco takového do AAA her za plnou cenu by asi dost lidí rozzuřilo, ale free to play hry se na něco takového přímo nabízí. Samozřejmě nebude lehké vybrat vhodnou reklamu tak, aby seděla s tématem hry. Jenže, co za produkt vybrat do fantasy RPG? Sci-fi střílečky? Nebo se může na nějakou tematickou konzistenci úplně dlabat a prostě dostanete takovou reklamu, jakou si někdo koupí, bez ohledu na hru. Tak jako v TV.
Samotná existence patentu ještě ale pochopitelně neznamená, že nám Sony začne cpát reklamy do všech her už letos. Možná to přijde až na příští generaci konzolí, možná jen do free to play her a možná taky vůbec. Každá velká firma má tuny patentů “pro sichr” a s reálnou produkcí to často nemá nic společného. Reklamy ve hrách by nemusely být hudbou vzdálené budoucnosti, ale něčím, co by skutečně mohlo v dohledné době přijít. Jen to vzít za správný konec. Třeba takové audio reklamy v rádiích v Grand Theft Auto 5 bych si dokázal představit úplně v pohodě. Ale přerušovat kvůli tomu hru? Nevím nevím...
Společně s tím se taky objevila nepotvrzená zpráva, že Sony na letošní E3 oznámí partnerství buď s OnLive, nebo Gaikai - tedy se službami na streamování her na téměř libovolný hardware. Se zprávou přišla redakce VG247, která neuvádí žádné zdroje, takže to neberte jako něco oficiálního. Jen spekulace. Smysl to ale dává a sedí to i k Sony. Ta je v tomto ohledu přece jen trochu svobodomyslnější, než Microsoft. Stačí se například podívat na integraci určitých funkcí Steamu do PlayStation 3 verze Portal 2. A streamování her by byl skvělý tah. PlayStation by tak získal spoustu her, které na něm vůbec nevyšly. Jestli si to VG247 vycucali z prstu, nebo je to pravda, se dozvíme až na E3 konferenci Sony.