Čína se stává herním (a casual) gigantem
zdroj: tisková zpráva

Čína se stává herním (a casual) gigantem

4. 4. 2012 13:55 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

To, že herní průmysl nezadržitelně roste v celosvětovém měřítku, snad ani není nutné zdůrazňovat.

Vyplatí se ale sledovat, kde jsou tyto nárůsty finančního příjmu z herního zábavního průmyslu nejmarkantnější. Podle průzkumu Niko Partners se Čína stává/stala herní baštou. Dle výsledku výzkumu 64 procent čínských hráčů neváhá každý měsíc do her investovat.


Jde samozřejmě o hrubý odhad, protože se na průzkumu podílelo pět set lidí, vzhledem k hráčskému zaměření „hardcore“ i „casual“. Hráčská populace se v Číně odhaduje na zhruba 180 milionů lidí, což dává při oněch čtyřiašedesáti procentech už solidní ekonomický potenciál.

Čína se tak rapidně rychle dostává před ostatní země. Samozřejmě, nemalou část hráčů v Číně tvoří casual příznivci spíše relaxačních hříček a toto číslo narůstá, stejně jako věk hráčů. Nad čtyřicet let je dokonce nyní podle průzkumu deset procent hráčů. Naopak, takzvaní hardcore hráči, kteří tráví u her přes 22 hodin týdne, prý vykazují klesající tendenci a dávají postupně přednost menším projektům a občasnějšímu hraní na více platformách.

Za nárůstem je prý právě vzestup online hraní na různých platformách, převážně mobilech, které zlákalo i jinak skalní příznivce PC a konzolí. Tak či tak se ale čínský herní trh opravdu rapidně rozvíjí a uvidíme, jak se to odrazí v globálních trendech. I když, možná už to vidíme teď.

Nejnovější články