Čínský gigant Tencent chce se svou herní platformou konkurovat ve světě Steamu
zdroj: tisková zpráva

Čínský gigant Tencent chce se svou herní platformou konkurovat ve světě Steamu

18. 4. 2017 14:12 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Čínský herní trh je většinou uzavřený v tom smyslu, že až na pár výjimek jeho produkce míří na čínský, potažmo východoasijský trh. Západní společnosti si moc nestěžují, protože místní velké společnosti by mohly představovat výraznou konkurenci, ale tomuto klidu může být konec. Čínský gigant Tencent, o němž nepíšeme poprvé, totiž zvažuje expanzi své distribuční platformy WeGame do celého světa.

WeGame se donedávna jmenovala Tencent Gaming Platform a jde de facto o ekvivalent platforem pro digitální distribuci jako Steam nebo GOG. Podle Daniela Ahmada, analytika společnosti Niko Partners, která se specializuje na asijský herní byznys, Tencent chystá velké změny, které kromě zmíněné expanze na západ nabídnou funkce, jež z WeGame mohou vytvořit významného konkurenta Steamu.

Nově přidané funkce budou představovat jasnou snahu o vytvoření univerzální platformy. Bude zde jednotná stránka obchodu, plná podpora lokalizací, možnost přímé komunikace mezi vývojáři a publikem. Tencent navíc chce na WeGame distribuovat stovku nezávislých her západní provenience. To je samozřejmě atraktivní i pro západní vývojáře. Jelikož má WeGame 200 milionů uživatelů (Steam má cca 125 milionů), je zde obrovské publikum. Když před časem vydali čínskou verzi Don’t Starve od Klei Entertainment, prodalo se jí milion kopií.

Případné ohrožení Steamu bude samozřejmě pramenit z toho, kolik vydavatelů a vývojářů bude chtít hry distribuovat. Pokud by ovšem WeGame nabízela globální distribuci lokalizovaných verzí, což by znamenalo, že by nebyly hry regionálně rozdělené a, zcela hypoteticky, Call of Duty by měla jednu stránku obchodu, kde by si prostě kdokoliv koupil anglickou či čínskou verzi, mohlo by jít o významné lákadlo i pro vydavatele. 200 milionů uživatelů není málo.

Navíc, tržní síle Tencentu se bude těžko konkurovat a Valve je oproti němu malá rybka. Tržby čínské firmy za minulý rok dosáhly 20 miliard dolarů a disponuje velkým operačním kapitálem – uzavřela smlouvu s NBA na streamování zápasů v hodnotě 700 milionů dolarů. Vlastní Riot Games provozující League of Legends, má výrazně většinový podíl v Supercell (Clash of Clans, Clash Royale) a vlastní i podíl v Activision Blizzard.

Samozřejmě, Valve aktuální nebezpečí nehrozí, jeho pozice je stále silná a WeGame bude trvat přechod na nové trhy dlouho – plus je tu stále otázka, do jaké míry bude Tencent místní roli posilovat. Nicméně je možné, že se v oblasti digitální distribuce objeví nový hráč.

Nejnovější články