Čínští hráči už začínají mít dost mytologických MMO
zdroj: tisková zpráva

Čínští hráči už začínají mít dost mytologických MMO

19. 9. 2012 12:49 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Pokud někde najdeme dynamicky se rozvíjející herní prostředí, bude to Čína. Obrovský boom...

Pokud někde najdeme dynamicky se rozvíjející herní prostředí, bude to Čína. Obrovský boom MMO, multiplayerovek a free-to-play modelu sem nalákal velké množství firem, ať už těch, o nichž jsme u nás nikdy neslyšeli, nebo třeba i takového Cryteku. Číňané se prostě naučili hrát a učí to další a další své spoluobčany, což dává tomuto regionu v herním průmyslu obrovskou ekonomickou dynamiku.


Jenže, jak se zdá, všeho moc škodí a zdravému jádru v Číně se začíná zajídat doposud nejúspěšnější model hry – MMORPG s mytologickým základem. Analytická firma Niko Partners se věnuje průzkumům čínského herního trhu a přišla s tím, že mění chutě místních hráčů. Zatímco trh stále narůstá (o 37 procent jen za rok 2012), tradiční MMO distributoři sledují snížení nárůstu nových hráčů.

Podle Niko Partners momentálně hráči chtějí hardcore webové hry v prohlížeči a klasické MMORPG s fantasy mytologickým základem je začíná povážlivě nudit (ostatně, čínský trh jimi byl doslova bombardován). „Několik let jsme v Niko sledovali, jak stále se opakující téma mytologických historických MMORPG začíná hráče nudit a pro obnovení zájmu těchto hráčů bude třeba přijít s novými typy her. Nyní můžeme z dat vidět, že na trhu je jasná poptávka po novým tématech, hlavně u náctiletých hráčů a hráčů mezi dvacátým a třicátým rokem života“.

Což by neměl být problém, protože západní společnosti si všimly, jak moc je čínský trh lukrativní. Samozřejmě zde ale budou muset hledat místo, tím spíše, že v Číně je jasnou jedničkou kolos Tencent, který má velké portfolio oblíbených her (třeba i League of Legends) a odhaduje se, že má až padesátiprocentní podíl z celkového objemu čínského herního trhu. Niko Partners ale zároveň dodávají, že určité narušení standardního herního modelu v Číně způsobil i vzestup mobilního hraní, který sledujeme všude po světě.

Nejnovější články