„Ta hra je lepší, než Crysis 2. Je lepší než Crysis. Z technického i tvůrčího hlediska, stejně tak vyprávěním, prostě ve všech aspektech“, jasně deklaruje Yerli. A na to, že bude celkové průměrné hodnocení hry nižší, prý byli v Cryteku připraveni, protože to potkává mnoho velkých her, která jsou pokračováním. Důvodem je, mimo jiné, i určitá únava hráčů.
„Hráči jsou prostě unavení se současnou generací. Trh je na dně. Očekávání lidí jsou mnohem radikálnější, než to, co může současná generace nabídnout“, vysvětluje Yerli. „Myslím, že nová generace konzolí trh oživí a pomůže vyzdvihnout nové koncepty hraní, které současné platformy limitují“.
Když hovoří o současné či „staré“ generaci, je jasné, že má na mysli konzolový cyklus. Což i potvrzuje jako jeden z limitujících prvků. „Konzole jsou osm let stará zařízení. Samozřejmě že jedním či druhým způsobem vás budou limitovat. Je nemožné nebýt limitovaný konzolemi, které omezení mají. Takže ano, v definici je tohle pravda“.
Takže by řešením bylo udělat hru jen na PC? Ostatně už tak měla být PC verze mnohem graficky vymazlenější, než konzolová. Ano i ne. Yerli tu poměrně výstižně poukazuje na pravdivou rovnici: „Kdyby to byla jen PC hra, mohli bychom si dovolit víc? Určitě ano. A mohli bychom si dovolit rozpočet na Crysis 3 kdyby byla jen na PC? Ne. Lidé si musí uvědomit, že tohle je cesta, na níž se dává i přijímá“.
Což není zas tak objevné, tedy, že PC momentálně nedokáže produkčně uživit takto velké tituly a hlavním prodejním tahounem jsou konzole – i přes to, že zestárly. Ale většinou člověk není zvyklý, že to vývojáři takhle hezky řeknou „na plnou hubu“.
To samé platí o plánované Wii U verzi Crysis 3, která dle Yerliho byla v podstatě připravená do prodeje, ale nakonec z jejího vydání sešlo, protože Nintendo a EA se nedohodly. A vzhledem k tomu, že o tom, kdy, jak a kde vyjde nějaká Crysis hra, tak bylo jedno, že Crytek měl Wii U verzi trojky připravenou. Ach ty paradoxy...