Crytek zachránil tvůrce Darksiders a otevírá s nimi US pobočku
zdroj: tisková zpráva

Crytek zachránil tvůrce Darksiders a otevírá s nimi US pobočku

29. 1. 2013 11:19 | Byznys | autor: Petr Poláček |

nedávné aukci se podařilo prodat většinu zajímavých projektů a studií bankrotujícího THQ, ale Vigil Games, tvůrce série Darksiders, nikdo nechtěl. Jason Rubin, technicky vzato ještě stále prezident THQ, to považuje za jediné, co se mu v průběhu celého procesu rozprodávání THQ nepodařilo. Nyní však může spát o fous lépe.

Zatímco osud samotného týmu Vigil Games, stejně jako série Darksiders a rozpracovaného konceptu jménem Crawler, je stále ještě nejistý, klíčoví lidé Vigil Games už svůj nový domov našli. Překvapivě se o něj postarali němečtí Turci z Cryteku, když velmi bryskně zareagovali na možnost, ustavili studio Crytek U.S. a zaměstnali v něm nejenom Davida Adamse, dosavadního generálního manažera a spoluvlastníka Vigil Games, ale k němu ještě dalších 34 ručně vybraných vývojářů. Nepochází sice všichni z Vigil Games, ale ti klíčoví ano. Jestliže tedy dojde na variantu, že Vigil Games formálně zanikne, což je pravděpodobné, talent nakumulovaný v tomto týmu zůstane víceméně pohromadě pod vlajkou Cryteku.

Pro budoucnost značky Darksiders to bohužel nic moc neznamená – Cevat Yerli potvrdil, že Crytek o značku Darksiders nestojí. Už jen samotný fakt, že talentovaní lidé z Vigilu zůstanou pohromadě, ale dává jistou šanci, že nebudou dalších x let otročit na free to play věcech pro Crytek, ale prosadí si něco svého. Onlineovkám se však asi nevyhnout.

Jak se svěřuje Yerli Gamasutře, tak je prý v podstatě jasné, že US tým Cryteku bude pracovat na online hrách v AAA produkci. Co to znamená, to asi neví ani v Cryteku, ale americká pobočka má být dle Yerliho pro Crytek místem největších investic. Proč ale zrovna lidé z Vigil Games a tak narychlo? V tomto kontextu je třeba dodat, že studio Vigil Games sídlilo v texaském Austinu, což je v severní Americe jedno z nejrušnějších center herního vývoje a být takříkajíc „in“ pro Crytek znamená být u všeho podstatného. Příležitost je holt třeba chytit za pačesy a Crytek to evidentně umí. Jako firma, která chce být na špici technologického vývoje, to musí umět.

Crytek se nakonec stal vedle Ubisoftu a Koch Media nejaktivnější externím činitelem zasahujícím do zániku THQ. Vedle nákupu značky Homefront za mrzkého půl mega dolarů nyní Crytek ze dne na den využívá šance a sbírá pomalu se loučící vývojáře z Vigilu. Jak Gamasutře potvrdil Cevat Yerli, otevření severoamerické pobočky byl prý dlouhodobý cíl Cryteku a nyní se k jeho realizaci naskytla ideální příležitost. Někdy sjou ty důvody opravdu dost lakonické...

Nejnovější články