Další hry studia Quantic Dream už nebudou exkluzivní pro PlayStation
zdroj: tisková zpráva

Další hry studia Quantic Dream už nebudou exkluzivní pro PlayStation

30. 1. 2019 11:35 | Byznys | autor: Šárka Tmějová |

Různé akvizice, investice a další obchodní záležitosti jsou v herním byznysu na denním pořádku, často ale může být problém rozklíčovat, co reálně budou znamenat pro hráče. Odkoupení menšinového podílu francouzského studia Quantic Dream čínským gigantem NetEase Games ovšem vyznívá vcelku jasně. Exkluzivity pro Sony jsou minulostí, multiplatformní hry hudbou budoucnosti.

Zatímco The Nomad Soul a Fahrenheit si na počítači zahrát můžete, na Heavy Rain, Beyond i Detroit už potřebujete PlayStation. Příští výtvor Davida Cage byste si ovšem mohli zahrát nejen na všech konzolích a počítačích, ale dokonce i na mobilních platformách.

„Chceme být všude tam, kde existuje publikum, které si naše hry může užít. Samozřejmě budeme i nadále vyvíjet pro PlayStation, který díky 12leté spolupráci se Sony dobře známe, ale budeme i na ostatních relevantních platformách,“ vyjádřil se spoluředitel, finanční ředitel a výkonný producent studia Quantic Dream v jedné osobě Guillaume de Fondaumière.

Ten i přes významnou čínskou investici nadále bude studio spravovat, stejně jako David Cage zůstává jeho ředitelem a většinovým vlastníkem. Obě strany prý odkoupení menšinového podílu NetEasem berou jako významné partnerství, peníze z něj mají Quantic Dreamu pomoct stát se „světovou, multifranšízovou zábavní společností, která bude vyvíjet pokročilé technologie a hry pro budoucnost.“

Hlavní manažer pro investice a strategii NetEase Games, Simon Zhu, odmítl upřesnit, kolikaprocentní podíl firma odkoupila ani kolik za něj zaplatila.

Quantic Dream před rokem čelil obviněním francouzských médií, že firma přetěžuje své zaměstnance a vládne v ní sexistická a rasistická pracovní kultura. Iniciátory podle množství bývalých zaměstnanců měli být právě Cage s de Fondaumièrem. Oba tato nařčení označili za absurdní a dvě konkrétní mediální společnosti, Mediapart a Le Monde, dokonce zažalovali za šíření dezinformací a pomluvu.

Nyní se k celé záležitosti odmítli vyjádřit. „Quantic Dream se nebude vyjadřovat k záležitostem týkajícím se bývalých zaměstnanců a jak jsme už řekli v minulosti, kategoricky tato nařčení odmítáme. Náš tým byl a zůstává jednotný a ze současného vývoje ve studiu jsme nadšení,“ obkroužil otázku de Fondaumière.

„Nepředstíráme, že jsme dokonalá firma, protože taková neexistuje. Ale každý den pracujeme, a nadále pracovat budeme, na tom, aby náš tým pracoval v příjemném prostředí a za svou tvrdou práci obdržel dobrou kompenzaci. Hlavně pokud jde o přesčasy, které jsou ke konci vývoje prostě nutné, ale jde nám i o to, aby dělali na inspirativních projektech.“

Quantic Dream nicméně soud s bývalým zaměstnancem ohledně šikany na pracovišti v červenci prohrál. Obvinění se týkala především šíření zesměšňujících fotomontáží zahrnujících zaměstnance skrz firemní maily.

Cage se i tehdy nařčením bránil: „Chcete si promluvit o homofobii? Spolupracujeme s Ellen Page, která bojuje za práva LGBT. Chcete si promluvit o rasismu? Spolupracujeme s Jessem Williamsem, který ve Spojených státech bojuje za lidská práva.“ Když vám dojdou argumenty, zmiňte pár slavných jmen.

Firmě NetEase podle Zhua žádná z žalob nevadí: „Naše společnost nebere investice na lehkou váhu, takže jsme si dali velmi záležet na analýze všech aspektů Quantic Dreamu, především pak jeho firemní kultury. Ta je pro nás velmi důležitá, protože i u nás na ni klademe velký důraz. Strávili jsme čas s týmem a poznávali ho, nic z našich zjištění jakkoliv nenaznačovalo, že by ona obvinění médií mohla být pravdivá.“

Pravdivá nebo ne, o tom ať rozhodne francouzský soud. Hrám studia Quantic Dream se nicméně po prodejní stránce daří. Detroit: Become Human prodal do konce minulého roku přes dva miliony kusů, což na exkluzivitu pro jedinou platformu není špatný výsledek, a boduje i v žebříčcích nejlepších her loňského roku. Cage v případě Detroitu dokonce nevyloučil možné pokračování.

Spolupráce s NetEase Games pak studiu kromě znovuotevření ostatních platforem umožní i lépe proniknout na čínský trh. Firma loni investovala do značky Halo i do nedávno osamostatněných vývojářů Destiny, Bungie. Na lokální úrovni pak obstarává čínské mutace Eve Online, World of Warcraft, Hearthstone, StarCraft 2 a Overwatch a přetahuje se o prvenství s druhým technologickým gigantem Tencentem.

Nejnovější články