Diablo III je dle Activision nejrychleji prodávaná PC hra
zdroj: tisková zpráva

Diablo III je dle Activision nejrychleji prodávaná PC hra

23. 5. 2012 18:05 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Pokud počítáte, že Diablo III bude ještě pár dní docela intenzivně zaplňovat stránky herních webů, nemýlíte se. Dnes večer vás čeká videorecenze hry od Lukáše Grygara, ale ještě před tím jsou tu čísla o prodejnosti za první den a první týden. A čísla jsou to vpravdě hezká. Activision se v tiskové zprávě chlubí, že za prvních 24 hodin se prodalo (digitálně i v krabicích, protože každý kus se musí aktivovat na Battle.net) 3,5 milionu kopií Diablo III.

Podle interních dat Activision a dat od hlavních distribučních partnerů to z Diabla III činí nejrychleji prodávanou PC hru vůbec. Ověřit to nemůžeme, nechme to být jako tvrzení. Do výše uvedeného čísla se přitom nepočítá 1,2 milionů kopií Diablo III, které zdarma dostali ti hráči, kteří si v rámci speciální akce předplatili World of Warcraft na celý rok dopředu.

Rovněž je třeba zdůraznit, že onen údajný rekord se týká PC sféry. Když bychom smíchali PC a konzolové/multiplaytformové hry, tak Diablo III bude se svými prodeji za první den hodně vysoko, ale rozhodně ne nejvýše. Vždyť jen Call od Duty hry, rovněž ze stáje Activision, prodaly první den více kopií (u MW3 to bylo 6,5; u Black Ops 5,6 mil. kopií) S čísly ale ještě nekončíme. Kolik se hry prodalo kusů za první týden?

Za prvních sedm dní se prodalo 6,3 milionů kopií Diablo III (opět dle údajů distribučních partneru Activision, čili nelze nezávisle ověřit), do čehož pro změnu nejsou započítány kopie běžící v jihokorejských internetových kavárnách, kde se z Diablo III stala k 22. květnu nejhranější hra vůbec. Doufejme, že z toho zase nebudou v mainstreamových médiích bulvární titulky o tom, jak hry zabíjejí děti – Korejci mají k nezřízenému hraní zvláštní náchylnost.

Součástí tiskové zprávy je samozřejmě i omluva Mike Morhaima, šéfa Blizzardu, za to, že zahájení provozu hry nebylo zrovna příkladně bezproblémové. Slibuje, že hlavním zájmem vývojářů je všechny problémy odstranit a nabízet hráčům příkladnou podporu. K tomu ani není co dodat, protože s ohledem na online charakter celé hry snad ani Blizzardu nic jiného nezbývá.

Nejnovější články