EA: brzy budeme 100% digitální společnost

3. 7. 2012 14:45 - Byznys
autor: Adam Homola

EA už nějaký ten rok pořádně šlape do digitální distribuce a digitálního obsahu obecně a na jejích příjmech se to začíná projevovat. Víc a víc lidí kupuje hry online, stahuje DLC, platí za mikrotransakce, předplácí Season Passy a podobně. Zisky z prodeje digitálních komodit tak rostou raketovým tempem nejen u EA, ale všude. Trend je jasný. EA ale myslí dopředu a nechce se zastavit na místě. Nebude to prý trvat dlouho a bude z ní 100% digitální společností. Zároveň ale nemá v plánu v dohledné době upustit od krabicových verzí svých her. Kdo chce krabici, bude si moct koupit krabici. Alespoň dokud to pro EA a další herní firmy bude dávat smysl.

“S kamennými obchody máme skvělé vztahy, ale nejlepším vztahem je pro nás spojení přímo s hráčem. Když si bude chtít koupit hru přes digitální distribuci, což je pro něj ten nejlepší způsob, tak mu to umožníme. Taky to má spoustu výhod pro náš byznys. Máme z toho větší zisk a díky digitální distribuci můžeme dělat zajímavé věci například s podporou, nebo můžeme hráči vyjít více vstříc,” řekl v rozhovoru pro GamesIndustry International Frank Gibeau, který v EA pracuje jako prezident EA Labels.

Gibeau zdůraznil, že segment digitální distribuce je, alespoň pro EA, nejrychleji rostoucím trhem a že “EA bude brzy 100% digitální společností. Tečka. Jednoho dne to přijde. Je to nevyhnutelné.” EA se také podle Gibeaua snaží více zaměřit na celý herní trh. V současné době podle něj hraje mnohem víc lidí, než kdy jindy, otevřelo se také více trhů (Rusko, Asie, Brazílie, rozvojové země), stejně jako neustále roste počet zařízení, na kterých můžeme hrát hry.

Řeč došla i na televize s internetovým připojením, které se dají dobře využít ke streamování her pomocí služeb jako je OnLive nebo Gaikai. Zrovna partnerství s Gaikai, které teď koupila Sony, si EA pochvaluje a celý tenhle trh s hraním přes cloud bedlivě sleduje. Mnohem zajímavější je naprosto razantní sražení kredibility NPD na minimum. NPD je společnost zabývající se výzkumem (nejen) herního trhu a pravidelně vydává žebříčky prodejnosti her i herních zařízení. Dlouho víme, že NPD neměří digitální prodeje, které jsou už nějakou dobu ale nezanedbatelné. Jenže NPD toho neměří výrazně víc a tak bychom se jejími výsledky neměli příliš řídit.

“Myslím, že jeden z problémů herního průmyslu je, že se na něj lidi dívají, jako kdybyste se dívali na slona přes brčko. Vidí tak pouze malé části celého obrazu, ale nevidí všechno. Je to obrovský, rostoucí a živý trh, do kterého musíte počítat i Facebook, sociální hraní, mobilní hraní, free to play na PC, Asii, konzole... Kvůli občasným špatným zprávám od NPD, která měří jen setinku celého trhu, pak mají lidé mylné dojmy,” řekl Gibeau. A nejen obyčejní hráči, ale také firmy, investoři a další subjekty, které se na herním trhu pohybují. Faktem je, že “tradiční” konzolové hraní je pouze jednou částí celého trhu a ty skutečně velké peníze (vzhledem k nákladům) se točí jinde...

Tagy: online dlc mikrotransakce Online Pass

Zdroj: GamesIndustry

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)