EA nechce miktoplatby tlačit do všech her, jen do všech mobilních
zdroj: tisková zpráva

EA nechce miktoplatby tlačit do všech her, jen do všech mobilních

7. 3. 2013 15:05 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Mikrotranskace jsou dobrý sluha, ale špatný pán. Když se s nimi zachází rozumně, může z nich vývojář/vydavatel solidně profitovat a zároveň vyhovět oběma skupinám hráčů – těm, co je používají, protože jim umožní dostat se k požadovanému zážitku ze hry dříve, ale i těm, co je nepoužívají, protože mají času dost a hru si chtějí projít dle svého a pěkně chronologicky. Při špatné aplikaci však mikrotransakce mohou zážitek z hraní zkazit všem. A protože se ještě firmy učí s mikroplatbami ve hrách pracovat, dochází k řadě přehmatů, které naplno ukazují dvousečnost celého systému.

Nelze se tedy divit, že jakákoli zmínka o přítomnost mikrotransakcí je, zejména u core hráčů, ekvivalentní provokaci – mávání červeným hadrem před jejich zkrvavenýma očima, přestože to tak třeba vůbec nebylo zamýšleno. Finanční šéf Electronic Arts, Blake Jorgensen, by vám o tom mohl vyprávět. Jeho vyjádření ohledně mikroplateb prolétlo minulý týden éterem a nadělalo tolik zlé krve, že jej musel sám "pachatel přehmatu" upřesnit a vyjasnit.

Když Blake Jorgensen minulý týden během Morgan Stanley Technology Media & Telecom Conference na jednu z otázek odpověděl, že EA do všech svých her zabuduje možnost, aby hráči platili během hraní malé částky za to, aby se dostali na vyšší level nebo si pořídili novou postavu, kamión či zbraň, snad ani netušil, jakou bouři nevole mezi hráči vyvolá. A větou: „Zákazníci si tento obchodní model užívají a vyhledávají ho,“ to Jorgensen zazdil úplně.

Nezbylo mu tedy nic jiného, než své původní vyjádření dovysvětlit a postavit do kontextu byznysu, který EA provozuje. Jak uvádí Polygon, Jorgensen měl původně na mysli novou technologii, na níž EA pracuje, který pomůže vývojářům se zpracováním digitálních downloadů, zpracováním dat z kreditek ve hrách a tak dále.

Jorgensen ještě dodal, že přítomnost mikrotransakcí ve hrách se týká mobilních titulů od EA, ne všech včetně těch pro PC a konzole. Proč mobilních? Protože prakticky všechny budou uctívat free-to-play model, který je s mikroplatbami přímo propojený v jeden celek.

Pokud jde o non-mobilní hry, tak se EA bude držet spíše modelu dodatečného obsahu, za který si mohou hráči připlatit. Jako příklad uvedl Jorgensen Battlefield Premium a měl tím na mysli DLC. Nezapomněl také briskně dodat, že EA si dává pozor na to, aby měl zákazník pocit, že za své peníze nedostává odpovídající hodnotu.

V zásadě se tedy dá říci, že pro tuhle chvíli je vše vyřešené a zčeřená hladina se zase uklidňuje. Pravda je však taková, že klidná nebude nikdy a když nic jiného, tak pod povrchem to bude bublat a hráči budou bedlivě sledovat každý krok nejenom EA, ale všech vydavatelů. A když se jim něco nebude líbit, ozvou se. A tak je to správně.

Nejnovější články