Star Wars efekt
Co se týče Battlefrontu, do obchodů odešlo 14 milionů kopií a EA si cení především toho, že ke hrám vrátil i lidi, kteří už nehrají a nebo nepatřili do tradičních kupců her od EA. Podle metriky hra přilákala 15 procent nových hráčů, což je velký úspěch. Přitáhla je především značka Star Wars a tak není divu, že se firma hodlá věnovat této licenci i v budoucnu.
Jisté už je vydání Battlefrontu 2, který pokryje materiály z nových filmů a samozřejmě jsou tu další, přesně nespecifikované hry ze Star Wars, na nichž pracuje Amy Hennig a Jade Raymond se studiem Visceral (respektive Motive) a nově i Stig Asmussen s týmem Respawn.
zdroj: Archiv
Titanfall 2 na podzim, Mass Effect příští rok
Pozadu nezůstal ani Battlefield, který měl napříč jednotlivými hrami 9,4 milionu hráčů. Je tedy logické, že od Battlefieldu 1 si vydavatel slibuje nemalý úspěch. Navíc letos vyjde i Titanfall 2, který finanční zpráva oznámila do období podzimu tohoto roku. Konec finančního roku navíc stihne i Mass Effect: Andromeda, který vyjde začátkem 2017. Ve stejném období vyjde na konzolích i NBA Live 17 plus se pracuje na další neoznámené nové značce.
Klíčové je, že EA překonala odhady, které na tento rok byly a navýšila cenu akcií i oproti původně optimistickému výhledu. Za zmínku stojí, že víc než polovinu výnosů má na svědomí digitální distribuce, kde si největší krajíc zabral prodej extra obsahu do her. Digitální prodeje ale rostly ve všech oblastech. Poměr digitálních výnosů je výrazně ve prospěch konzolí, které vydělaly 1,3 miliardy dolarů, zatímco osobní počítače 662 milionů a mobily 570 milionů.
zdroj: Archiv
Šéf firmy Andrew Wilson konstatuje: „Fiskální rok 2016 pro nás byl fenomenální, protože jsme propojili stovky milionů hráčů v nových, skvělých hrách a nabídli jsme jim bohaté a dynamicky se vyvíjející služby. Rok, který nás čeká budí nadšení. Fanoušci se těší na Battlefield 1, sporty od EA udělají další výrazný krok v inovaci a přineseme zážitky více hráčům na více zařízeních.“