Facebook koupil české studio Beat Games, tvůrce Beat Saberu. Odhadem za víc než miliardu korun
zdroj: Beat Games

Facebook koupil české studio Beat Games, tvůrce Beat Saberu. Odhadem za víc než miliardu korun

27. 11. 2019 9:43 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Beat Saber se stal možná trochu překvapivým celosvětovým hitem. Máchání světelnými meči do rytmu hudby je neodolatelným lákadlem pro mnoho majitelů virtuální reality a Beat Saber už je dávno za hranicí jednoho milionu prodaných kusů. Facebook, kterému patří VR Oculus, spatřil v českém studiu plném Slováků potenciál a rozhodl se ho koupit pro svá Oculus Studios.

Beat Games už tedy není zcela nezávislé studio, i když – jako v případě každé akvizice – nás tisková zpráva ujišťuje, že na chodu studia se nic nezmění. Beat Games bude i nadále pokračovat v podpoře Beat Saberu, konkrétně ještě letos vydají nové písničky a speciální mód s 360stupňovými úrovněmi.

Zároveň tím nekončí podpora konkurenčních brýlí pro virtuální realitu ani u nich nedojde k opožděnému vydávání nového obsahu. Výsledek by měl být naprosto opačný. S penězi Facebooku má nyní Beat Games víc zdrojů, které urychlí vývoj dalších dodatků a třeba opět posunou hranice virtuálního zážitku.

Cena akvizice nebyla zveřejněna, ale pokud dáte na odhady lidí z branže: Webu Forbes se podařilo zjistit, že by se částka mohla pohybovat mezi 50 a 100 miliony dolarů (zhruba 1–2 miliardy korun). Skutečná výše bude každopádně astronomická, ale zasloužená.

Beat Games Zuckerberg

Zdroj obrázku: Instagram

K akvizici se vyjádřil spoluzakladatel studia Beat Games Ján Ilavský: „Beat Saber začal jako malý indie projekt a nečekal jsem žádnou z těch bláznivých věcí uplynulého roku. Jsem velmi vděčný a věřím, že nám tento krok pomůže vytvořit spoustu úžasných věcí, a to rychleji, snadněji a s pomocí extrémně talentovaných lidí.“

Zatím se mluví jen o pokračování podpory Beat Saberu, ale Beat Games jednoho dne určitě přijdou s nějakou novinkou, ať už úplně novou značkou, nebo třeba inovovaným pokračováním Beat Saberu (ani jednomu bych se nedivil). Nabízí se otázka, zda se tímto krokem nadobro zakořenili ve virtuální realitě, nebo z ní někdy v budoucnu vystoupí a představí projekt, ke kterému brýle nepotřebujete.

Nejnovější články