FIFA a Battlefield táhnou tržby EA z digitálního prodeje
zdroj: tisková zpráva

FIFA a Battlefield táhnou tržby EA z digitálního prodeje

2. 2. 2012 16:04 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Hospodářský výsledek EA za třetí kvartál účetního roku (říjen – prosinec 2011) přinesl podle šéfa Johna Riccitiella nejvíce peněz z tržeb za posledních 31 čtvrtletí. Přeloženo do normální mluvy, je šéf EA spokojený, protože po odečtení nákladů na provoz od tržeb zůstalo nejvíce okamžitě použitelných peněz (takových, které nejsou nikde vázané a firma za ně normálně funguje) za posledních pár let, s čímž jsou akcionáři a investoři logicky spokojeni také. Výrazně se na tomto výsledku určitě podílelo, zjevně úspěšné, spuštění onlineovky Star Wars: The Old Republic (více tady), ale své polínko od ohně přiložily i jiné značky, série, tituly a služby, které EA nabízí a provozuje.

Třeba střílečky Battlefield 3 se prodalo přes 11 milionů kopií, což se s více než dvojnásobnými prodeji Modern Warfare 3 zdánlivě nedá moc porovnávat, ale nesmíme zapomínat, že BF3 byl teprve první přiznaný útok EA na pozice konkurenční série.

Výborně si vedla i FIFA 12, která se již dle dřívějších informací stala nejprodávanějším sportovním titulem EA všech dob ve Velké Británii a nejrychleji prodávaným sportovním titulem všech dob s více než 3,2 miliony prodaných kopií za první týden. Celkově FIFA 12 prodala přes 10 milionů kopií a výrazně se, společně s BF3, podílela na nárůstu tržeb EA z digitálního prodeje. Mohou za to především DLC a placený obsah pro obě hry.

Výraznou měrou se na meziročním nárůstu tržeb z digitálního prodeje o 78 % podílel i úspěch divize PopCap, jejíž tržby narostly ve 3. kvartále meziročně o 30 %. A na to, že prodejní potenciál mimo území USA je v případě série NFL omezený, je úspěch, že se ročníku s číslem 12 prodalo skoro 5 milionů kusů. O NHL bohužel řeč nebyla, ale asi to zas tak velký tahák nebyl.

Digitální platforma Origin má podle informací pro investory a akcionáře, které už z principu bývají, co nejpřesnější, 9,3 milionů registrovaných uživatelů. Ve srovnání s 40 miliony u Steamu se to nezdá být mnoho, ale je třeba si uvědomit, jak dlouho už funguje Steam, a jak dlouho Origin.

Na základě rychlého počátečního nárůstu uživatelů (koneckonců došlo i k automatickému převedení účtů všech uživatelů EA Downloader) se sice nedá s jistotou říci, že Origin poroste nadále stejným tempem a brzy bude na úrovni Steamu, ale není pochyb o tom, že se už nyní  řadí mezi ty "větší" kanály digitální distribuce. Souvisí to však s navyšováním nabídky titulů, která se zatím omezuje na tituly od EA, THQ, Capcomu, ale v následujících týdnech by ji měly rozšířit produkty od dalších 11 firem.

Nejnovější články