Friday the 13th jde na dračku navzdory hororovým technickým problémům
zdroj: tisková zpráva

Friday the 13th jde na dračku navzdory hororovým technickým problémům

3. 8. 2017 17:00 | Byznys | autor: Václav Pecháček |

Multiplayerový horor Friday the 13th, v němž jeden hráč v kůži vrahouna Jasona Voorheese loví skupinku vyděšených obětí, zažil docela nepříjemný start. Uznávám, že asi ne tak nepříjemný, jako když vám chlápek v hokejové masce utrhne čelist, ale celá plejáda bugů, chyb a problémů se servery vývojářům z Illfonic a Gun Media rozhodně zařídila pár bezesných nocí. Navzdory tomu lze hru považovat za opravdový komerční úspěch – za dva měsíce totiž prodala víc než 1,8 milionu kusů.

Ano, nejsou to čísla jako v případě PlayerUnknown’s Battlegrounds, o němž se jednoho dne nejspíš budou psát historické knihy. Ohromný přísun hráčů ovšem i tak znamená, že vývoj hry se velice rychle zaplatil. Mělo to však taky negativní efekt. Vývojáři absolutně nebyli připravení na takový nápor fanoušků, jejich servery nevydržely, na povrch vyplavaly neotestované chyby, a kritické přijetí tím pádem nebylo zrovna pozitivní. Ač se nerad odvolávám na Metacritic, neslané nemastné skóre 60 ze 100 o něčem vypovídá.

Šéf studia Gun Media Wes Keltner v rozhovoru pro Games Industry vysvětlil, jak se to celé seběhlo: „Budeme první, kdo přizná, že jsme nebyli připravení na obrovský příliv hráčů v den vydání. Vzali jsme naše hráče z bety plus předobjednávky a přidali odhad 30 % navíc. Tím způsobem jsme nastavili naše servery a databáze. Ale tak moc jsme se zmýlili! V prvních dvaceti minutách nás zaplavilo 100 tisíc hráčů, a naše servery se roztekly. První víkend byl chaos. Celý tým spal u pracovních stolů. Nikdy na ten zážitek nezapomenu.“

Peníze, které si v Illfonic a Gun Media vydělali, prý investovali zpátky do hry. Nějaké procento spolkne kontrola kvality – ta by samozřejmě ideálně měla proběhnout už před vydáním, ale Keltner říká, že vývojáři si rozsáhlé testování jednoduše nemohli dovolit. „Měli jsme PC betu, z níž jsme získali hodně dat. Ale opakuji, nebyli jsme připraveni na přílivovou vlnu hráčů.“

Je to asi příjemnější problém, než kdyby o vaši hru nikdo nezavadil pohledem, ale autory stále ještě čeká spousta práce. Zaprvé se chystají nové postavy, mapy a DLC. Zadruhé by možná neškodilo investovat čas a finance do lepší interakce s komunitou. Ta je momentálně rozladěná hned z několika důvodů. Je tu stále ještě dost mizerný technický stav, zvláštní politika rozdávání banů (viz recenze na Steamu) a také skutečnost, že Illfonic už pracuje na vývoji zombícké hry Dead Alliance. Šéf studia sice vysvětlil, že za vývojem stojí jiný tým a Pátek třináctého to nijak neovlivní, ale uhasit PR oheň na střeše není nikdy snadné.

zdroj: Vlastní

Nejnovější články