Hearthstone prý hraje přes 75 milionů hráčů a tvůrci chystají nový datadisk
zdroj: tisková zpráva

Hearthstone prý hraje přes 75 milionů hráčů a tvůrci chystají nový datadisk

30. 1. 2015 17:40 | Byznys | autor: Adam Homola |

Netřeba asi opakovat, že je karetní hra Hearthstone: Heroes of Warcraft úspěšná. Blizzard se minulý rok pochlubil, že Hearthstone hraje už přes 20 milionů hráčů, což je číslo hodné respektu. Jenže teď se objevilo číslo nové, které hovoří o pokoření hranice 75 milionů hráčů. Dlužno podotknout, že jde o neoficiální numero, se kterým přišel nejmenovaný zdroj z Blizzardu, a zveřejnil ho redaktor Yahoo Finance. Pokud je na tom alespoň špetka pravdy, tak Blizzard slaví s Hearthstone úspěch, který neočekávali ani tvůrci samotní.

Výrazně vyšší číslo hráčů od naposled zveřejněných 20 milionů dává smysl. Hra totiž mezitím vyšla na Android, který mobilnímu trhu dominuje, a zapomenout nesmíme ani na datadisk Goblins vs Gnomes, který do hry přidal hromadu nových karet. A u 75 milionů hráčů ještě Hearthstone nemusí ani zdaleka skončit. Hra pořád ještě nevyšla na iPhone ("coming soon") a to by bylo, aby se časem nedostala na PlayStation Network a Xbox Live.

Vedle téměř neuvěřitelných čísel jsme se od insidera z Blizzardu dozvěděli na blogu First Adopter také to, že se nepřekvapivě chystá nový datadisk, který by měl vyjít někdy v průběhu dubna letošního roku. Ten by se měl, na rozdíl od Goblinů a Gnomů, zaměřit pro změnu na singleplayer.

Tudíž se chystá pravděpodobně něco ve stylu prvního rozšíření Curse of Naxxramas, ne-li úplně identický formát, jen pochopitelně s jinými bossy a kartami. To také není nereálné a smysl to dává - vývojáři by mohl vydávat cca dvě rozšíření za rok - singleplayerový a multiplayerový "datadisk" (karty) na střídačku.

Mnohem zajímavější  a odvážnější je ale informace o novém módu 2v2, se kterým prý vývojáři v současné době experimentují. Jak přesně by se proti sobě měli dva a dva hráči postavit, to není jasné, ale zní to lákavě a nahrává to dalším možnostem v turnajích a vůbec to hraje do karet prvku náhody, na který chtějí vývojáři pořád tlačit.

Ať už jsou výše uvedené informace pravdivé částečně nebo úplně, Blizzard se jistě brzy ke všemu vyjádří. Další datadisk či rozšíření hry je totiž nevyhnutelné a PvE dává smysl. Stejně tak zní několikanásobně vyšší čísla hráčů uvěřitelně a logicky.

Ve firmě to tak jistě probudí touhu po dalších menších experimentech. Vývojářský tým Diabla III jistě nesedí se založenýma rukama a už maká na něčem novém, stejně jako týmu pracujícímu na StarCraft II: Legacy of the Void se za chvíli rozvážou ruce a začne dělat na novém projektu. Nabízí se pak už jen otázka, zda Blizzard ještě vůbec někdy udělá další velkou (v tom starém smyslu slova) hru. Možná ano, ale menší projekty typu Hearthstone/Heroes/Overwatch jsou teď pro Blizzard mnohem zajímavější...

Nejnovější články