Hellblade se prodává dvakrát rychleji než tvůrci předpokládali
zdroj: Ninja Theory

Hellblade se prodává dvakrát rychleji než tvůrci předpokládali

23. 11. 2017 10:03 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Tři měsíce stará akční adventura Hellblade: Senua’s Sacrifice vzbuzuje emoce na spoustě různých úrovní. Tou nejočividnější je psychologicky pojatý příběh točící se kolem šílenství titulní Senuy. K dalším přednostem patří i grafika a zvuk, ale zapomínat nesmíme ani na díru na trhu, kterou hra zaplnila svým rozkročením mezi AAA a indie tituly. O tom všem pojednává poslední vývojářský deníček, kde tvůrci z Ninja Theory rovněž bilancují prodeje.

S videem níže si zrekapitulujete počátky projektu, první recenze a reakce tvůrců na záporné ohlasy. Nechybí ani dojemné příběhy hráčů, kterým Hellblade změnila život, a podobně. Tím se zabývá zhruba první polovina videa, zatímco v té druhé tvůrci vysílají poselství směrem ke všem nezávislým vývojářům.

Ninja Theory zkrátka ukázali, že i s malým týmem bez bohatého giganta za zády se dá udělat v podstatě tříáčková hra. A „snadno“ to dokáže v podstatě každý. Hra byla ve vývoji tři roky v týmu s pouhými dvaceti zaměstnanci. Finanční stránku vývoje zajistily předešlé výdělky studia, četné půjčky, ale i úlevy na daních ze strany Velké Británie.

zdroj: Vlastní

Samostatnou kapitolou je potom marketing, který si Ninja Theory se svým low-cost přístupem nemohli moc dovolit. Proto vsadili na fanoušky, které zásobili vývojářskými deníčky, scházeli se s nimi na festivalech a zkrátka se zasloužili o to, aby se o hře mluvilo.

Že jsou na dobré cestě jim napověděly už předprodeje. Svých 30 dolarů totiž přislíbilo víc jak 75 tisíc zájemců, a za stejnou cenu se jen v prvním týdnu po vydání prodalo čtvrt milionu kopií napříč všemi platformami. A to pouze v digitální podobě, protože fyzická kopie nikdy nevznikla (pravděpodobně opět kvůli financím).

Dnes, po třech měsících na trhu, má Hellblade: Senua’s Sacrifice v držení již přes půl milionu hráčů, přičemž zastoupení PC verzí je zhruba poloviční. Pro studio to znamená příjmy ve výši 13 milionů dolarů (tedy zhruba čtvrt miliardy korun), což samozřejmě není čistý zisk. Musíte od toho odečíst tříleté náklady na vývoj spojené s aktuálním splácením půjček.

Každopádně je studio z nejhoršího venku. Obavy ze ztrátovosti jsou zažehnány, protože jazýčky vah se již převážily do příjemného profitu. Teď nezbývá nic jiného, než doufat ve dvě věci – nový projekt Ninja Theory a spoustu podobně kvalitních her od dalších nezávislých společností.

Osobně chválím studio za transparentnost. Kéž by stejný přístup razily i jiné firmy. Hlavně ty, co jsou zamilované do lootboxů... Pokud chcete vývojářům ještě dodatečně přispět, na Steamu vás Hellblade: Senua’s Sacrifice vyjde na standardních 30 euro, zatímco Humble Bundle aktuálně nabízí desetiprocentní slevu. GOG vám pak sleví dokonce 25 %.

Nejnovější články